Ga naar inhoud

Externe harde schij(f)-ven

Xaro

Aanbevolen berichten

Geachte,

Het probleem: verkenner herkend mijn externe schijven (2x250gig WDig. in een Conceptronic dual-bay kastje, gebruikt voor muziek en back-ups)

Ik heb het probleem ontdekt, toen ik na upgrade naar win 10 een nieuwe back-up wilde maken.

Ik ben dan maar van armoe teruggekeerd naar win 7, waar ik net hetzelfde probleem heb.

Ik kan dus onmogelijk nog mijn externe schijven aanspreken.

Ik heb al geprobeerd om ze via schijfbeheer opnieuw een stationsletter toe te wijzen, doch ik krijg die mogelijkheid niet. Alleen de keuze tussen "spanned en/of striped" volumes kan ik activeren, wat dit ook moge zijn.

Ik zie in verkenner dus alleen maar de 2 partities van mijn C-schijf + mijn dvd-station.

Kan u mij helpen dit op te lossen?

Mvg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit beeld komt van de pc waar die schijven altijd al hebben aangeheangen om back-up en muziek te stockeren. Na upgrade naar win 10 zag ik die plots niet meer in verkenner en kon dus ook geen b-ups meer maken en herstellen naar een eerdere toestand.

Terugkeren naar win 7 heb ik gedaan via de mogelijkheid (eenmalig?) die win10 bied om terug te keren met hetzelfde resultaat: géén externe schijven meer te zien.

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dit beeld komt van de originele desktop pc (HP Pavillion Elite) waar de schijven altijd aangehangen hebben.

Ik heb die gisteren alleen aangesloten op de laptop van een vriend, om te zien of er niks schortte met de bekabeling.

In verkenner toonde die onmiddellijk beide schijven als schijf Y & Z. Ik kon echter niet zien wat erop staat.

Er werd hiervoor een ander soort verbinding gevraagd.

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je die vraag gesteld omdat de schijven helaas als niet- toegewezen staan in die afbeelding, en had dus graag geweten hoe het er uit zag op een andere computer.

Heb je soms de harde schijven verwijderd zonder dit op de veilige manier te doen, dus via hardware veilig verwijderen?

Op welke manier heb je die Upgrade uitgevoerd?

Probeer eens of je met Easeus data recovery de verloren schijven terug krijgt.

Schrijf geen andere (nieuwe) data op die schijven want dan gaat de te recupereren data zeker verloren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

dat had ik intussen ook opgemerkt. Ik heb dus via de Steel Vine Manager (software van de CONCEPTRONIC DUAL-BAY)

die schijven opnieuw een stationsletter kunnen geven, en ze zijn nu ook overal te zien.

Ik zal morgen opnieuw de back-up instellen en maken, want ik heb er voorlopig mijnen buik van vol :-))

Nomaals bedankt voor uw hulp, en tot mails

MVG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.