Ga naar inhoud

Mails verdwenen in outlook


catmen

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Geruime tijd geleden stelde ik vast dat bepaalde mappen in outlook geen mails meer bevatten en dus leeg waren, ik kan me niet herinneren maar ben vrij zeker dat ik die mappen niet leeg maakte. Ik voerde ook na een probleem geen installatie van een image (die ik regelmatig maak) uit. Als ik mijn mails lees bij mijn mail provider (telenet) en je delete deze zijn ze weg van de server maar bij oulook die de mails krijgt via telenet zou ik verwachten dat deze op je PC blijven staan, ik heb al eens gezocht of er bij de outlook instellingen nergens staat aangevinkt dat mails van een bepaalde ouderdom moeten verwijderd worden in ieder geval vind ik zo geen instelling daarvoor. Ik voer al lang  wel eens een back up uit van outlook maar als ik die terugzet ben ik waarschijnlijk mijn laatste mails weer kwijt. Is er iemand die mij op een idee brengt? Ik wil niet zo persé die oude mails terug maar wil wel verhinderen dat ik er nog kwijtgeraak want daar zijn er wel bij die ik wil houden.

 

Groeten en albast bedankt

catmen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welk soort account heb je aangemaakt in Outlook? Een POP of IMAP account?

Gebruik je nog andere apparaten waarop je de e-mails leest en welke instellingen gebruik je daar?

 

ik heb al eens gezocht of er bij de outlook instellingen nergens staat aangevinkt dat mails van een bepaalde ouderdom moeten verwijderd worden in ieder geval vind ik zo geen instelling daarvoor

 

 

 

Die instelling bestaat wel maar eerst graag antwoord op de eerste vraag.

 

 

Ik voer al lang  wel eens een back up uit van outlook maar als ik die terugzet ben ik waarschijnlijk mijn laatste mails weer kwijt.

 

 

 

Die kans is heel groot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 ik lees ook mails op de Ipad en als ik het goed heb is dat daar Imap account 

 

 

 

 

Als je gebruik maakt van IMAP en je verwijderd e-mails (op de IPAD) worden ze ook op de server van Telenet verwijderd. E-mails worden ook op elk apparaat gesynchroniseerd indien alle apparaten IMAP gebruiken.

 

In dit geval gebruik je echter een POP account op de computer. Je hebt het over bepaalde mappen in Outlook... zelf aangemaakt of.......?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja de mappen zijn zelf aangemaakt en het zijn mappen maar oude mails in zaten (bvb bepaalde correspondentie die ik voor het geval dat..wou bijhouden van, zeg gerust enkele jaren geleden) en die bleken een tijdje geleden leeg? het zijn trouwens mail van voor ik een I pad had en ik alleen de PC met outlook gebruikte. Nu heb ik wel in outlook instellingen onder opties, geavanceerd, bij auto archiveren een instelling gevonden die op 18 maanden stond, kan dit een reden zijn dat mails na 18 maanden verdwijnen? ik heb dit nu op 36 maanden gezet maar het kan waarschijnlijk nog meer maar "nooit" kan je hier niet instellen alleen aantal maanden.

Groeten,

catmen

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, het was niet de bedoeling om die oude mails terug te vinden, waarschijnlijk zijn die toch definitief weg maar ik wil voorkomen dat het in de toekomst nog gebeurd, als ik het vinkje weghaal bij archiveren elke 14 dagen worden ze dan helemaal niet meer ge-archiveert.

Gr

catmen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.