Ga naar inhoud

Windows update platform lukt niet


hv66

Aanbevolen berichten

Heb gisteren mijn PC terug naar de fabrieksinstellingen gereset, om terug een cleane install te doen. Ben dus gestart met Windows Vista Home Premium. Onmiddelijk via Windows Update een paar updates gedaan, maar bij het updaten van het service pack 1 ging het al fout. Deze update lukte niet, waarna ik het service pack manueel heb gedownload en geïnstalleerd. Ook service pack 2 heb ik zo geïnstalleerd. Bij mijn systeemeigenschappen staat nu dat ik draai op Windows Vista Home Premium Service pack 2. Alles goed dan zou je denken, ik ga nu Windows Live Essentials 2011 installeren. Maar dat wil niet lukken, want ik krijg deze berichtgeving: Windows Live Essentials kan pas geinstalleerd worden als volgende zaken zijn uitgevoerd: Update voor het Windows-platform installeren. Via een link kom ik dan terecht op deze pagina:

http://windows.microsoft.com/nl-be/windows-live/essentials-install-windows-platform-update-uI (Platform Update voor Windows Vista (KB971644))

 

Maar deze update krijg ik maar niet te pakken. Als ik bij Windows update vraag om naar updates te zoeken, blijft het eindeloos zoeken. Heb nu geprobeerd om Windows update te herstellen via Microssoft Fix-it.   Daar kreeg ik deze melding:
 

Vastgesteld
Beveiligingsinstellingen opnieuw instellen
Niet uitgevoerd
  Vastgesteld
Ontbrekende of beschadigde bestanden herstellen
Niet uitgevoerd
  Vastgesteld
Registratie van service opnieuw instellen
Niet uitgevoerd
  Vastgesteld
Windows Update-gegevensopslag opnieuw instellen
Niet uitgevoerd
  Vastgesteld
Windows Update herstellen
Niet uitgevoerd
 

 

Nadat Fix it de problemen opgelost zou moeten hebben, krijg ik nog deze melding:

Problemen met het installeren van recente updates : Niet gerepareerd. (Alle andere meldingen zijn wel aangeduid als gerepareerd)

Maar ik blijf de foutmelding van Live Essentials krijgen, en kan die update dus om één of andere reden niet vastkrijgen. Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen? 

Mvg Hans
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.