Ga naar inhoud

Laptop batterij laadt niet volledig vol.


wes45

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Sinds een paar dagen heb ik problemen met mijn asus laptop. windows 8.1.

Normaal wanneer je de batterij aan het laden bent brand de led oranje, bij volledig opgeladen groen.

De eerste keer dat de problemen begonnen zijn denk ik was toen hij aan het laden was en in plaats van een groene led na een paar uren knipperde de led oranje. (1keer is dit gebeurt)

Dit heb ik eerder nooit gezien.

Wat ik nu zie is wanneer hij aan het opladen is hij nooit meer verder komt dan 91%

De lader komt lichtjes warm wanneer hij aan het laden is wat normaal is maar naar een paar uurtjes voelt deze koud aan en dan is deze niet meer aan het laden volgens mij dan. Batterij voelt ook altijd koud.

Nu las ik iets op het internet over een batterij kalibreren of zo iets.

Wat ik nu heb gedaan is de batterij volledig leeg laten lopen tot laptop uitschakelde.

Daarna weer een volledige laadbeurt gegeven.

Helaas blijft deze led oranje ook na uren steeds op oranje.

En wanneer je de laptop opzet staat de batterij status op 91% verder komt deze niet.

Weet iemand of ik hier iets kan aan doen i.v.m. kalibreren van de batterij?

Of is de batterij stuk en koop ik beter een nieuwe?

Alvast bedankt.

Mvg Wes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok toch bedankt.

Dus ook iets van kalibreren van een batterij is dus niet zinvol waarschijnlijk.

Mn vraag is omdat ik dacht dat mogelijks de percentage niet meer correct word weergegeven op mijn scherm.

Hier spreken ze er ook over:

http://support.hp.com/nl-nl/document/c00838565

 

Maar in mijn geval komt mn laadlampje niet meer tot groen. Hij blijft oranje.

Dus waarschijnlijk ga ik deze week es kijken voor een nieuwe dan.

Mvg Wes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier kun je nog wat extra informatie vinden over de accu's van de Asus-laptops. En je kunt altijd kijken of kalibratie van je accu enig effect biedt. Wanneer kalibratie niets uit haalt kun je altijd nog een nieuwe bestellen. Maar wat Asus al zegt, geeft dat geen garantie dat daarmee dan het probleem is opgelost.

 

Wanneer je ons nog wilt laten weten hoe het afgelopen is, kun je het topic nog open laten. Anders mag je, zoals Asus al aangaf, het sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.