Ga naar inhoud

Nieuwe pc...te trage cpu/best grafische kaart toevoegen


supernikje

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik vind niet onmiddellijk de "juiste" plaats om dit topic te openen, doch veronderstel dat één van de onderdelen op mijn nieuwe pc niet krachtig genoeg is om the sims 3 vlot te spelen.

 

Ik zal even bij het begin beginnen ;)

 

Onlangs kocht ik een nieuwe pc bij een computerwinkel uit de buurt.

Ik kon mijn pc zelf (laten) samenstellen ; gebruik geen zware programma's maar enige vereiste was dat ik de sims 3 vlot kon spelen.

In eerste instantie raadde de verkoper me een intel i3-4160 (3,60gz) aan met 8 Gb ram-geheugen, deze zou het al uitstekend moeten doen voor de sims 3 die volgens hem toch niet zo'n zware game is.

Omdat ik me van mijn vorige pc herinnerde dat ik een grafische kaart nodig had voor deze game vroeg ik hem of dit geen betere resultaten zou geven. Ik voegde er nog aan toe : "als hij de sims 3 niet vlot draait kom ik ermee terug hoor".

Daarop reageerde hij dat het geen probleem zou zijn en als ik toch twijfelde het interessanter zou zijn om een ssd toe te voegen (kingston v300-120gb). Daarnaast zit ik nog met een harde schijf van 1tb.

Dit zou sneller werken en goedkoper uitkomen dan een grafische kaart toe te voegen.

 

Dit heb ik dus gedaan en ben zo toch een deel boven op mijn gepland budget gegaan, maar dat had ik niet erg gevonden indien de sims 3 nu effectief vlot zou lopen. Maar niet dus :(

Het draait behoorlijk tot het moment dat er veel sims zich op één kavel bevinden, dan staat het spel regelmatig stil en gisteren crashte het zelfs.

Misschien ook niet onbelangrijk : de cpu draait ten volle tijdens het spelen.

 

Eigenlijk zou ik hem moeten contacteren om dit te melden maar ik vraag me af of hij dit gaat geloven want was er zo heilig van overtuigd dat m'n nieuwe pc deze game héél vlot zou draaien :hmmmm:

 

Mijn broer zei me dat een grafische kaart toevoegen misschien wel een oplossing kan zijn (?)

Ik vind die extra kost wel zonde aangezien ik al meer geïnvesteerd heb in een ssd en me beloofd werd dat de game vlot zou draaien.

Zelf heb ik nog mijn oude grafische kaart steken in mijn vorige pc : n-vidia geforce 256mb ddr2 agp 8x

Ik vermoed aangezien ik nu met ddr3 werk (ram-geheugen) deze niet zal passen op mijn nieuwe pc?

Of zie ik dat verkeerd?

 

De raad van de verkoper vertrouw ik ondertussen niet meer op dit vlak, vandaar dat ik even hier de vraag kom stellen.

Misschien zijn er bepaalde instellingen die ik kan aanpassen aan de pc zodat het spel vlotter draait?

Of zou ik toch voor een grafische kaart gaan? Welke zouden jullie aanraden?

Zou ik de verkoper aanspreken hierover en wat mag ik verwachten (is er mogelijkheid om binnen de 14 dagen bepaalde stukken te laten veranderen zonder kosten)?

 

Alvast bedankt.

aangepast door supernikje
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.