Ga naar inhoud

SSD plaatsen in compaq CQ1101 desktop


philvdv

Aanbevolen berichten

Kan iemand mij informeren of het nuttig is om in navolgende pc nog een ssd te plaatsen?  Zou dit mijn pc aanzienlijk versnellen of is die processor zou oud dat het de moeite niet loont?  Ik gebruik pc voor tekstverwerking mailverkeer internetradio en heel soms youtube filmpje.

 


Ik dacht aan SSD Crucial BX100 500GB - bracket

Van harte dank voor advies

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je computer is inderdaad al aan de oudere kant en de processorprestaties zijn niet erg goed, voor deze lichte doeleinden moet dat geen probleem zijn. 

 

Een SSD zal absoluut helpen, vooral bij het opstarten van je besturingssysteem en je applicaties. Heb je effectief 500GB nodig? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb nu 1 Tb HD maar 500Gb moet ruimschoots volstaan voor programma's en documenten
ben het defragmenteren be​u en indien ik nieuwe map aanmaak of naam van een map wil wijzigen kost dit teveel tijd.

Ook browser openen gaat traag. outlook openen gaat tergend traag.

Als dit kan opgelost wo​​rden met SSD is het zeker de moeite anders koop ik liever nieuwe pc
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een SSD zal veel helpen, maar de sloomheid is zeker en vast ook te wijten aan de trage onderdelen. Opstarten gaat sneller gaan, maar er zal nog steeds een gevoel van 'sloomheid' aanwezig zijn. Heb je al een nieuwe PC overwegen met een kleinere SSD? Dan kan je je huidige harde schijf gewoon overzetten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.