Ga naar inhoud

Excel 2007: koppeling behouden na verplaatsen broncellen


wibo

Aanbevolen berichten

Ik heb in Excel 2007  een aantal broncellen gekoppeld aan doelcellen (in een andere map).

Wanneer de broncellen van plaats veranderen, bv na alfabetisch sorteren, kloppen de waarden in de doelcellen niet meer.

Hoe kan ik een "permanente" koppeling naar (de WAARDEN in) de broncellen instellen?

Alvast dank voor de tips!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de moeite!

 

Ik heb een broncellenmap en een doelcellenmap bijgevoegd. De bronmap werkt met een macro voor de interne berekeningen.

 

 Ik krijg automatisch een $-notering als ik de broncellen één na één kopieer en koppel. Kopieer ik de cellen "en vrac" dan is er geen $-notering.

Merkwaardig in de doelcelmap is dat het niet uitmaakt qua verwijzing of er een $- notering voor de cel is, of niet.

Hoe dan ook , in de testmappen lijkt alles te lukken bij het A-Z sorteren van kolommen in de bronmap.

 

In mijn "echte" probleemmap (met overal $-noteringen in de doelcellen) lukt het voorlopig NIET!

 

Ik zoek morgen verder of wacht op een tip.

 

test met doelcellen.xlsm

test met broncellen.xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

ik heb ondertussen wat geexperimenteerd op mijn "probleemmap", weliswaar op de zeer gecondenseerde versie.

Het A-Z sorteren genereert  meestal geen fouten in de doelmap, maar soms wel. Het resultaat lijkt niet afhankelijk van de koppelingnotering met of zonder $.

Waarschijnlijk zit er toch een bugje in de bronmap , of zien jullie andere ooorzaken?

In bijlage mijn bestanden van vandaag.

Map koppeling test.xlsm

Franky-matic-v1.8-2 WB excel test.xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik kan zien werken de koppelingen perfect.

De "fouten" komen enkel voor omdat de kolom A in de doelmap niet gekoppeld is.

De cijfers (bedragen) volgen wel de nieuwe sortering van de bronmap maar de benaming van de aandelen volgt de nieuwe sortering niet.

Gevolg is dat in de doelmap de cijfers niet bij het juiste aandeel staan na een nieuwe sortering in de bronmap.

 

Als je de sortering in de kolom A van de doelmap wil behouden, zal je een ander systeem moeten zoeken dan de koppelingen die je nu gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je moeite en tip!

 

Quote : "Als je de sortering in de kolom A van de doelmap wil behouden, zal je een ander systeem moeten zoeken dan de koppelingen die je nu gebruikt."

 

Eenvoudige oplossing die lijkt te werken is een extra nieuwe koppeling  voor  Kolom A  maken vanuit de bronmap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.