Ga naar inhoud

windows 10 herkent mijn cd-rom niet


Prinske

Aanbevolen berichten

Heb je alle tips in die link geprobeerd?

 

Voor het moederbord vind ik enkel een BIOS update maar voer dat niet zomaar uit indien je er geen ervaring in hebt.

 

Er is firmware aanwezig voor de LG brander, klopt het dat het om een GH24NS90 gaat i.p.v. een 24NS90?

Dan kan je via deze link de firmware downloaden en installeren; is geschikt voor Windows 8 (Windows 10 wordt niet vermeld).

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ergens ( ik weet niet meer ) gevonden dat de dvd correct werkte en dat het stuurprogramma het laatst nieuwe was.
Verder heb ik gevonden : Bios versie/datum AMI 1103 23-3-2012
processor AMD AthosII x2 250 processor  3000 MHz 2 core(s) 2 logische processors
Misschien is een update  nodig ? Ik durf daar niet goed aan te komen. Heb het ooit enkel gewijzigd om met de windows CD op te starten, maar dat was voor deze computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Heb het ooit enkel gewijzigd om met de windows CD op te starten, maar dat was voor deze computer.

 

 

Dat gaat enkel over het opstarten vanaf cd of dvd en is niet de oplossing voor een niet aanwezige cd of dvd-rom.

Het zou ook kunnen dat het optisch station defect is of ander hardwarematig probleem vertoont maar...... dat laat ik liever over aan de hardware experts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb daareven mijn installatieschijf van windows 7 ingelegd en de computer in win 10 herkent hem niet.
Ik hen heropgestart met de toets F8, cd-rom geselecteerd met enter en dan een toets gedrukt om op te starten vanaf CD. Alles is perfect gelopen, ik heb de installatie geweigerd te beginnen en hij is doorgestart in win 10. De schijf lag er nog in, maar niet meer herkenbaar;
Mijn besluit: aan de dvd-writer mankeert niets, het moet van win 10 komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik heb vandaag windows 10 geïnstalleerd alsof ik hem nog niet had. Hij vroeg te installeren zonder mijn persoonlijke apps en gegevens: dus op een zuivere lei denk ik. Ik heb ja gezegd en na de installatie had ik enkel nog windows 10. Bij het terug installeren van andere programma's merkte ik dat mijn DVD-player weer werkte, zelfs mijn eiD-kaartlezer deed het. Ik heb wel het werk van het terugzetten maar het is dus gelukt zonder naar windows 7 terug te gaan.
Bedankt voor de gedane moeite en ge moogt het probleem als gesloten beschouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.