Ga naar inhoud

schijf windows vista kwijt


fritzthefox

Aanbevolen berichten

daar het nodig is om een nieuwe interne harde schijf aan te schaffen zou ik een back-up willen maken van mijn computer op mijn externe harde schijf

Het probleem is echter dat ik de schijf van mijn windows vista ben kwijt geraakt in een verhuis

Nu komt mijn vraag-is het mogelijk van een back-up te maken van mijn windows vista of zal ik verplicht zijn om een nieuwe aan te schaffen?

 

alle hulp is van harte welkom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows Vista is niet meer te koop en wordt nog ondersteund tot 11 april 2017 (!) ... Windows 7 is nog wel te koop en wordt nog ondersteund tot 14 januari 2020.

 

Wil je met een propere lei aan de slag en kiezen voor een volledige nieuwe installatie van je Windows Vista, dan zal je een installatieschijf moeten lenen of je zal er eentje moeten downloaden.

 

Andere opties zijn:

 

- je maakt een image van je huidige installatie welke je stockeert deze op een externe HDD en je zet de image op de nieuwe HDD nadat je deze HDD hebt ingebouwd in je PC.

 

- je kloont je huidige HDD naar de nieuwe, bijvoorbeeld met Macrium Reflect Free ... neem hier eens een kijkje voor duidelijke video's.

 

Wat je dan nog dient te voorzien (eventueel lenen) is een SATA to USB adapter, of je maakt gebruik van een externe schijf behuizing om de nieuwe HDD via USB te connecteren met je PC tijdens het maken van de kloon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je niemand met de nodige ervaring in de buurt hebt die je hiermee kan helpen, dan lijkt het me inderdaad aangewezen dat je voor het vervangen van de harde schijf en de daarbij horende voorbereidende werkzaamheden ten rade gaat bij een PC-hersteller.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.