Ga naar inhoud

Laptop is traag en loopt steeds vast, zelfs na herinstallatie


Alec1991

Aanbevolen berichten

Besten

 

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb hier een laptop van een vriend voor me staan. Hij gebruikt op deze laptop al jaren CCCleaner en heeft nooit problemen gehad. Nu heeft hij dit keer bij CCCleaner niet alleen Windows en Registry opgeruimd maar ook (perongeluk) applicaties aangevinkt. Sindsdien is de laptop extreem traag en blijft hij constant hangen. Als ik de mailbox, verkenner, internet,... wil openen dan kan ik gerust 10-15 minuten zitten wachten voordat hij überhaupt begint met het betreffende programma te openen.

 

Nadat ik bezig ben geweest om te kijken waar het probleem vandaan komt, heb ik een herinstallatie via de recovery cd gedaan en dit heeft ook extreem lang geduurd. Alles bij elkaar een uurtje of 12. Toen deze er eindelijk doorheen was, bleek het weinig tot niet geholpen te hebben, ik heb de updates er nog doorgevoerd gekregen, maar hij is terug trager en trager aan het worden. Ik heb de pc al gescand met Malwarebytes en Avast virusscan. Ik heb de drivers gecontroleerd, ik heb een HeavyLoad stresstest uitgevoerd, dit allemaal zonder resultaat. Ik weet niet meer wat ik kan doen, ik heb zowat alle opties uitgevoerd die ik maar online kon vinden. 

 

Kan iemand mij hier mee helpen?

 

Het gaat om een Medion Akoya E6214 laptop.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.