Ga naar inhoud

kopieer en plak tussen 2 documenten


mouche13

Aanbevolen berichten

Ervan uitgaande:

- dat beide Wordbestanden geopend zijn;

- dat de naam van het document waarheen je wil kopiëren Docu2.docm is;

 

kun je in het document van waaruit je kopieert deze macro gebruiken:

Sub Macro1()
ThisDocument.Activate
Selection.Copy
Documents("Docu2.docm").Activate
With Selection
.EndKey wdStory
.TypeParagraph
.PasteAndFormat wdPasteDefault
End With
End Sub
aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo

 

Ik heb het document er even bijgevoegd. Ik heb het eerst ontdaan van alle persoonlijke informatie.

Nu zie je onder het item "studio + ambulante begeleidingen"verschillende namen staan.

Iedere keer als er iets wordt genoteerd op die dag bij een van de namen moeten wij dat kopiëren naar een word doc per naam.

Dus mijn vraag is eigenlijk dat iedere keer je iets toevoegt aan het bestand DB ( dat in bijlage) en opslaat dit automatisch ook wordt opgeslagen in desbetreffende document waar we het normaal zouden naar gekopieerd hebben.

 

Hopelijk is dit duidelijk.

DB.doc

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dus mijn vraag is eigenlijk dat iedere keer je iets toevoegt aan het bestand DB ( dat in bijlage) en opslaat dit automatisch ook wordt opgeslagen in desbetreffende document waar we het normaal zouden naar gekopieerd hebben.

Dat "automatisch" (als je bedoelt "helemaal automatisch"), dat kun je wel vergeten.
Word zou dan moeten weten naar welk bestand (met een bepaalde naam) de tekst gekopieerd zou moeten worden. Dat is minder eenvoudig dan je op het eerste gezicht zou denken. Het navigatievenster met de namen is door Word-vba nl. niet programmeerbaar. En je kunt ook niet redeneren: "gebruik als bestandsnaam de eerste of tweede regel met tekst van een pagina" (waarin de naam staat), want Word/Word-VBA kent formeel geen begin of einde van een pagina. De lengte van een pagina wordt in Word immers bepaald door de printer, niet door Word. 
Daarom moest naar een andere oplossing worden gezocht. Ik heb er daarbij voor gekozen om de namen onder te brengen in een listbox. Van alle namen die je in het navigatievenster ziet staan, wordt dan verondersteld dat er een Wordbestand van bestaat. Voorbeeld: als in het navigatievenster de namen "Jan Janssens" en "Mieke Aelvoet (amb)" voorkomen (zoals in mijn voorbeeld het geval is), dan moeten de Wordbestanden "Jan Janssens.doc" en "Mieke Aelvoet (amb).doc"  op je computer bestaan; hetzelfde geldt voor alle andere namen in het navigatievenster. Maar als ik je vraag goed begrepen heb, is dat op jouw computer al het geval. Is dat niet het geval, dan zal er een foutmelding volgen als je naar het betreffende bestand wil kopiëren. Verder nog het volgende:
- Omdat je in je laatste bericht een .doc-document toevoegde, veronderstel ik dat je met Word 97, 2002, of 2003 werkt, daar is in de macro dan ook van uitgegaan.
- Als map waar de betreffende Wordbestanden staan is gekozen voor C:\Namen , pas die locatie aan indien nodig.
Als dat gebeurd is, is de procedure als volgt:
- Selecteer in het bestand db.docm de tekst die je wil kopiëren.
- Klik in de 'werkbalk snelle toegang' op het icoon met de drie gele blokjes om de macro te starten.
- Klik op de naam naar wiens Wordbestand je de tekst wil kopiëren.
- Klik op Ok.
Hierna wordt de geselecteerde tekst gekopieerd.

DB.zip

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alpha
Waar moet ik de locaties aanpassen? Heb aan het zoeken geweest bij de "macro's" maar vind het niet.

 

- Als map waar de betreffende Wordbestanden staan is gekozen voor C:\Namen , pas die locatie aan indien nodig.

Als dat gebeurd is, is de procedure als volgt:

 

Groeten

Ann

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar moet ik de locaties aanpassen? Heb aan het zoeken geweest bij de "macro's" maar vind het niet.

Oei, dan ben je waarschijnlijk nog nooit met macro's, vba, en formulieren bezig geweest. Dat is jammer.
Die macro hoort bij de knop op het formulier, dus daar moet je hem zoeken.
1. Houd de linker ALT-toets ingedrukt en druk op F11.
2. Het venster dat nu verschijnt zou uit 2 delen moeten bestaan. Zie je aan de linkerkant geen deelvenster met de naam "Project" met daaronder "Normal" en "Project (DB)", kies dan bovenaan in het menu: "Beeld" - "Projectverkenner", dan is dat deelvenster wel zichtbaar.
3. Klik in dat deelvenster op het plusteken vóór "Project (DB)", dat plusteken wordt dan een minteken en de onderliggende mapjes worden zichtbaar.
4. Klik op het plusteken vóór "Formulieren" en daarna 1 x op "Userform1". Kies dan in het menu: "Beeld" - "Programmacode".
5. Je ziet nu in het rechter-deelvenster de bewuste macro staan, waarin je mypath = "C:\Namen\" moet wijzigen in de locatie op jouw computer (dat kan een lang pad zijn). Doe dat zorgvuldig, vergeet de slashes en de aanhalingstekens niet! En vergeet ook niet om het document daarna op te slaan.
 
Als test zou je een leeg Worddocument kunnen aanmaken met 1 van de fictieve namen die in DB.docm staan (bv. Linda Wouters.doc), dat bestand plaats je in de map waarvan het pad in de macro staat. Je laat dat bestand gesloten. Open dan db.docm, typ daarin een tekst, selecteer die, en voer de macro uit. Open daarna "Linda Wouters.doc" om te controleren of de geselecteerde tekst er in staat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Alpha

 

Alles werkt zoals beschreven!

Bedankt hiervoor

Maar zoals je zei heb ik geen ervaring met macro's, formulieren en vba ( ik weet zelfs niet wat het laatste is)

en ik denk niet dat het aangewezen is om zulke materie bezig te zijn als je er niet veel van kent.

Want ik zou hier alles moeten maken in ons bestaand document en dan is de kans op fouten te groot en dan vooral het nooit gaan vinden waar er iets fout is gelopen  :-)

 

Ik had, als leek, gehoopt dat het iets eenvoudiger zou kunnen.

 

Toch bedankt voor de tijd en energie die je erin hebt gestoken, maar nu ga ik hier niet mee verder.

Voor mij mag dit afgesloten worden

 

Groeten

Ann

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.