Ga naar inhoud

Systeemregister bestand ontbreekt of is beschadigd?


DuhrieZz

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik heb gisteren een nieuwe pc gekocht.. een dual core 2.2 ghz

met windows vista en een nvidia 7200 maar eig heeft dit geen belang..

Nu wou ik hem net opstarten maar het lukte niet meer :s

Hij zegt iets van ''Kan windows niet laden omdat het systeemregisterbestand ontbreekt of beschadigd is.

Dit zei hij om precies te zijn;

Windows\system32\config\system

Status : 0xc00000e9

Weet hier iemand iets van af?

Heb net geprobeert xp erop te zegge met het booten met cd rom maar ook dit gaat niet.

Als ik dat probeer krijg ik scant hardwareconfiguratie en dan krijg k de eerste installeer balk maar als die vol zit schiet hij af en krijg k een blauw scherm.

Heb 2 cd's geprobeert eentje van een originele xp en een van medion xp.

Bij allebei de cd's krijg ik een blauw scherm.

Iemand enig idee wat hier het probleem van kan zijn, dacht miss dat mijn harde schijf naar de balle was ofzo weet het echt nie :viking:

Alvast Bedankt :ciao:

mvg Dries

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat gaat dus niet want heb deze gewoon bij iemand zijn thuis gekocht.

En toen deed hij het nog.. tot ik hem hier bij mijn thuis wou opstarten :viking::viking:

maar toch bedankt ! :ciao:

hey duhriezz

ik zou de pc terug brengen naar de zaak waar je hem gekocht heb

om zo met een nieuwe pc te beginnen is niet best

ik heb niet veel verstand van bsod error

dit is het advies wat ik je kan geven

mvg carp

Link naar reactie
Delen op andere sites

o ok dan word het terug brengen lastig

ik zou met het volgende beginnen

het systeem uit ! ook de stekker er uit

ik weet niet wat je ervaring is met systeem kasten Zorg ervoor dat je ontladen bent iets van metaal aanraken radiator, aardegeleider van het stopcontact, auto, noem maar op

even de systeem kast open en kijken of alles schoon en niet onder een laag stof zit

evt schoonmaken

ik weet niet hoe veel ramm er inzit maar ik zou even alle banken er uit halen en er 1 terug plaatsen

alle usb kabel die je niet nodig heb zou ik even niet aansluiten

evt je vga aansluiten op de onboard kaart (als ie er opzit )

even er van uitgaan dat de mobo en de proccesor goed zijn

en de pc weer aanzetten

en testen of de boel doorloopt, evt met een schone instellatie van xp of vista

ps, heb je geen verstand van laat het dan doen door iemand die weet wat ie doet, en anders vragen tot je denkt genoeg te weten om het zelf te doen .

mvg carp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast [S]Darkness

Zoals hier boven is gezecht breng hem terug naar de winkel. de hardeschijf is niet kapot maar er is iets in windows zelf niet helemaal inorde je hebt recht op herstel bij de winkel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terug naar de winkel gaat niet wat de pc is particulier gekocht.

De foutcode kan het gevolg zijn van het verwijderen van een verwijderbare schijf (usb stick bvb) terwijl deze nog in gebruik was.

Via de BIOS de opstartvolgorde instellen zodat eerst de cd/dvd genomen wordt en dan de c-schijf.

Opstarten vanaf de installatieschijf dan de optie herstellen (repair) kiezen en de aangegeven stappen volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.