Ga naar inhoud

Harde schijf probleem


agrash

Aanbevolen berichten

Hello,

 

Even een korte intro.

 

Ik heb een nieuwe harde schijf aangeschaft & geïnstalleerd, aangezien ik problemen had met bepaalde games te spelen waaronder quasi alles van uitgever ubisoft. Ik heb ubisoft hiervoor gecontacteerd en na wat heen & weer gemail zeiden ze uiteindelijk dat ik enkel de games op mijn C: kon spelen aangezien mijn E: verkeerd geconfigureerd was en niet ingesteld was als interne HDD.

Nochtans werkt deze voor mij perfect & spelen al mijn andere games prima op mijn E: (die trouwens voor games moet dienen, want mijn C: hou ik voor windows/belangrijke software).

 

Aangezien mijn E: wat vol begon te geraken en ik min of meer weigerde deze te formatteren en opnieuw te installeren (geen plaats voor backup) heb ik beslist om gewoon dezelfde HD opnieuw aan te schaffen. Deze heb ik mijn U: genoemd (naar Ubisoft), om daar alles van ubisoft games op te zetten in de toekomst.

 

Dus om even samen te vatten heb ik:

-C: (SSD)

-E: opslag, games,..

-U: voor ubisoft

 

Nu is het probleem dat ik terug dezelfde foutmelding heb als op mijn E:, dus maw ik zou deze niet juist hebben ingesteld.

Ik heb na de fysieke installatie in opslagruimten (bij configuratiescherm) gewoon op "een nieuwe groep & opslagruimte maken" geklikt. Dan formateerde mijn computer automatisch de HD en daarna weet ik niet meer juist wat ik heb aangeklikt of geselecteerd om deze te installeren. Ik herinner me wel nog dat ik 1 partitie ofzo heb geselecteerd ipv 2 en het volledige aantal 930gb heb ingevuld.

 

 

Kan er iemand me uitleggen hoe ik deze correct moet installeren? Zie hieronder een afbeelding van mijn opslagruimten hoe het er nu aan toegaat :)

Is dit trouwens normaal dat mijn C: daar niet tussenstaat?

En waarom is mijn U: & E: precies opgesplitst in een deel fysiek station en een deel opslagruimten?

 

 

 

Mvg,

agrash

post-30895-0-58179600-1455123281_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet wel eerst dringend de SSD wat leger maken want het is bijna vol.

Zou dat lukken?

 

Ik vind het wel raar dat je Drede schijf E en de nieuwe een U is.

Hebt je misschien kaartlezer voor SD enz.

In principe is gewoon met de rechtermuisknop op partitie en dan formateren klikken.

 

SSD bekeken en blijkbaar had Fraps 20gig aan filmpjes verzameld.. Opgelost nu..

 

Ik kon de stationsletter kiezen toen ik hem voor het eerst installeerde. Ik heb ook gezien dat je de stationsletter kunt veranderen via "configuratiescherm / systeembeheer / computerbeheer / opslag" als je rechtermuisklikt op je hd.

 

Kaartlezer heb ik nog gehad, waarom juist?

 

 

Intussen is deze aan het formateren en ik hoop op het beste :)

aangepast door agrash
Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal gezien werkt een computer zoals een alfabet a, b c, d enz.

A + B is enkel voor diskette maar dat is nu zowat verdwenen.

Op C zit meestal Windows of een ander besturingssysteem doch je kan een besturingssysteem installeren op eender welke partitie zoals bijvoorbeeld op D.

Je kan inderdaad letter kiezen die je wilt geven.

 

Sommige kaartlezers (niet voor identiteit) maken verschillende stations letters.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.