Ga naar inhoud

Nieuwe accu werkt niet?


naabje

Aanbevolen berichten

Goedenavond heren,

 

Van de week heb ik een nieuwe accu opgehaald voor mijn laptop omdat deze te snel leeg gaat. Nou is het probleem dat deze accu het wel doet maar niet oplaad. Deze heb ik terug gebracht en heb weer een nieuwe mee gekregen. Dus maar weer testen maar nee hoor. Ook deze laad niet op.

 

Mijn vorige oude accu laad die nog wel gewoon op dus het ligt niet aan het laadcircuit. voltage etc. is allemaal hetzelfde behalve het aantal mAh is iets hoger dan het origineel. (origineel 4400, nieuwe 5200).

 

Ik heb contact opgenomen met ACER en deze zeiden dat het komt doordat ik windows 10 op mijn laptop heb en officieel word het nog niet ondersteund bij mijn laptop. Dus maar weer gedowngrade naar windows 8. Alle drivers en updates weer geïnstalleerd maar zonder succes.

 

Dus wat uitzoeken op het internet heb ik gezien dat het ook nog wel eens aan de bios kon liggen. Dus hielt mijn hart vast en heb mijn bios geüpdate wat gelukkig goed is gegaan. Maar ook dit heeft geen succes gehad. Tot op heden heb ik nog steeds geen oplossing gevonden wat er aan de hand kan zijn.

 

Ik heb de accu ook eens geprobeerd in de laptop van mijn vader, die heeft een packard bell met de zelfde accu. en ja hoor, daar werkt die dus wel in. Heb ook meerdere stekkers geprobeerd maar weet nu echt niet meer hoe het verder moet. Hopelijk hebben jullie de oplossing.

 

Alvast bedankt!

 

Edit: Ook heb ik geprobeerd de battery driver opnieuw de installeren via apparaatbeheer, geen succes.

 

 

Laptop model: Acer Aspire V3 - 771 | i3-2328M 2.2ghz - 64 bits windows 8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je nieuwe accu is zwaarder dan de originele. Daardoor is de laadtijd ook veel langer. Daarbij vraag ik mij af dan wanneer de accu helemaal niet op laadt, of deze dus wel genoeg laadstroom krijgt. Eerlijk gezegd heb ik een beetje moeite met het Windows 10 verhaal. Dit is softwarematig terwijl jouw probleem in de hardware ligt. Indien het met je Windows te maken zou hebben, hoe zou je dan de accu kunnen opladen terwijl de laptop uit staat... Is het niet mogelijk om de accu om te ruilen voor een gelijkwaardige accu (dus een 4400)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk zal de laadtijd bij een hogere capaciteit iets langer zijn. De capaciteit mag echter in de werking niets uitmaken. Het Windows 10 verhaal lijkt me onzin.
Uit jouw verhaal geef je aan dat het laadcircuit van de laptop in orde is en dat de accu zelf ook in orde is.

Dan kun je maar één conclusie trekken en dat is dat de combinatie het probleem is. Of de Acer kijkt of hij een originele accu heeft, maar dat lijkt me niet waarschijnlijk, of de accu maakt domweg geen goed contact in de laptop.
Wat je nog niet verteld hebt is of de laptop iets gedaan heeft toen je de nieuwe accu er in gezet hebt, want een nieuwe accu is meestal niet leeg.
Laad de accu eens goed op in de laptop van je vader en kijk of jouw eigen laptop daar mee opstart. Zo niet, dan zou ik eens goed naar de contactering kijken.

Ik vermoed overigens dat je een imitatie accu hebt. Daar hoeft niets mis mee te zijn, maar zou toch een contactprobleem kunnen veroorzaken.

aangepast door Veng
Link naar reactie
Delen op andere sites

De accu doet het wel gewoon, alleen windows geeft aan dat deze niet word opgeladen.  Blijf het een vreemd probleem vinden aangezien ik ook een nieuwe heb gekregen en deze hetzelfde doet.

 

Heb inmiddels een andere accu bij een andere winkel gehaald, met 4400mah en deze werkt gewoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan vermoed ik toch dat de Acer op het hardwarevlak de accu niet goed kon "lezen". Vanuit de accu kan de computer "lezen" hoe vol deze nog is of hoever het laadproces is. Blijkbaar was de accu toch niet compatible genoeg. Fijn dat de nieuwe accu wel goed werkt. Aangezien hiermee ook je probleem opgelost is, sluit ik dit topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.