Ga naar inhoud

Upgrade Macbook


Aanbevolen berichten

Als Snow Leopard (versie 10.6.8) of hoger op je Mac is geïnstalleerd, kun je rechtstreeks upgraden naar El Capitan. El Capitan is de nieuwste versie van OS X, het besturingssysteem van Apple voor Mac computers.

Klik op de volgende link voor meer informatie: http://www.apple.com/nl/osx/how-to-upgrade/

 

En als je helemaal zeker wilt zijn, dan klik je op die pagina eerst op de link "Controleer de hardware van je Mac".

Minimaal 2 GB werkgeheugen is vereist.

Ook dien je over voldoende vrije opslagruimte (minimaal 8,8 GB) te beschikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevoeging: wanneer je niet weet hoeveel werkgeheugen er in jouw Macbook is ingebouwd en hoeveel opslagruimte er nog vrij is op jouw Macbook, dan is dat heel makkelijk te controleren:

 

Klik in de linker bovenhoek van je scherm op het pictogram van Apple en kies dan Over deze Mac.

Achter Geheugen zie je dan direct hoeveel werkgeheugen er geïnstalleerd is. Dat moet minimaal 2 GB zijn om El Capitan te kunnen installeren.

Klik daarna op het tabblad Opslag. Je leest dan hoeveel opslagruimte er nog vrij is op de harde schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo Porrelaar,

 

Sorry dat ik niet eerder gereageerd heb maar ben net terug uit vakantie.

Dank je voor je reactie.

Jammer dan, het werkgeheugen is niet genoeg in mijn macbook om een upgrade te maken.

Ik heb maar 1GB werkgeheugen.

Een nieuwe mac kopen dan maar.

Bedankt,

 

Philspain

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een nieuwe Mac kopen, dat is wel erg drastisch!

Ik zou eerst nakijken of je jouw macbook kunt voorzien van meer werkgeheugen.

In mijn 20 inch iMac uit 2008 zat bij aankoop ook slechts 1 GB werkgeheugen.

Dat heb ik vervangen door 4 GB werkgeheugen. Ik meen dat dat de maximale hoeveelheid werkgeheugen is voor mijn iMac.

Ik kocht dat werkgeheugen niet bij Apple, want dat bleek schreeuwend duur te zijn, namelijk € 70 per GB. Dat zou dus komen op 4 x € 70 = € 280.

In plaats daarvan koos ik geschikt Kingston geheugen: 4 GB voor € 70. Dat is al weer wat jaartjes geleden, dus prijzen kunnen veranderen!

 

Ga naar deze pagina: http://www.everymac.com/systems/apple/macbook/faq/macbook-how-to-upgrade-ram.html

Klik op jouw type iMac.

Daarna zie je hoeveel Werkgeheugen er maximaal in kan. Ik vermoed dat dat bij jou ook 4 GB is.

 

Werkgeheugen kun je bij diverse websites bestellen, maar je moet wel het juiste type hebben.

Ga bijvoorbeeld naar deze website: http://www.interngeheugen.com/home.odb

Klik bovenaan, in de donkergrijze balk, op de knop Apple geheugen.

Vul in het volgende venster liefst het serienummer van je iMac in.

Daarna krijg je een rapport waarin staat hoeveel werkgeheugen er maximaal in kan en van welk type dat werkgeheugen moet zijn.

Je hoeft dat werkgeheugen niet per se te kopen bij www.interngeheugen.com, maar je weet dan wel het juiste type werkgeheugen voor jouw iMac.

Met Google kun je daarna zoeken naar een goedkope aanbieder van dat type werkgeheugen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.