Ga naar inhoud

groot probleem internet pc


djbregt

Aanbevolen berichten

hallo hier volgt mijn probleem : ik heb een vaste pc en een laptop de laptop is verbonden draadloos met een belkin router die kan op internet , de pc hangt vast aan de router met een kabel ( telenet) de pc is verbonden maar krijg geen internet en geeft een fout ip adres 169 . ... als ik e kabel aan de laptop hang gaat dit wel dus het ligt aan de vaste pc maar ik heb al alles geprobeerd om p te lossen : - alle tcp-ip instellingen staan op automatisch , het register is normaal ook juist de automatische netwerkproblemen daar lukt het ook niet mee kan iemand mij helpen het was van de een op de andere dag nadat ik netop installeerde heb systeemherstel uitgevoerd geen effect ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal is het net omgekeerd en werkt het wel met een kabeltje maar niet draadloos.

Welke Belkin heb juist (model of type)?

Staan zowel de router als op de pc op DHCP enabled?

Heb je de recentste drivers voor je netwerkkaart of is het een "ethernet on board" aansluiting?

De netwerkinstellingen van pc en laptop naast elkaar leggen en item per item vegelijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey

en als je handmatig een ip invoert, heb je dat al geprobeert

1) Ga naar uw LAN verbinding

2) Klik met de rechtermuisknop op de verbinding en kies 'Eigenschappen'

3) Klik vervolgens op 'TCP / IP Protocol'

4) Klik op "Eigenschappen'

5) U kunt daar het vinkje neerzetten bij 'Handmatig IP adres gebruiken'

6) Daar kunt u het e.e.a instellen. neem je gewoon de instellingen van de laptop over en het ip verander je

laptop is bv 192.168.0.100 en dan pak je met de pc 192.168.0.150 ik roep maar wat

mvg carp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.