Ga naar inhoud

android tablet/linux


Gast fcbbrugge

Aanbevolen berichten

Dacht dat Android en Linux  goed huwelijk zou zijn.

Voor eerste keer tablet eens aan gesloten op Linux krijg dit te zien...

post-23481-0-03953100-1456342090_thumb.p

op die exe geklikt openen met Wine/Playonlinux ...niks!!

Wat ik wel  kan is uit de playstore app installeren!

Lenovo tablet Tab 2 A10-30 android versie 5.1.1  Linux ChaletOs.

In Windows werkt alles...kan bestanden toevoegen/verwijderen...zonder iets te installeren of....wat gezocht op het net...teveel Engels!

Wie heeft ervaring met dit probleem?  Of misschien doe ik iets verkeerd.

Mvg

aangepast door fcbbrugge
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hensyr ,

Bedankt voor je antwoord...ga dit zeker proberen.Laat je weten of het.....

 

zet je tablet op mtp protocol en connecteer via usb

Of die instelling op tablet aanwezig is....nog niet gezien.Heb ook nog maar pas tablet...kan er mee werken is al iets :-)

Ben zeker één Linux fan...maar om Windows voor goed vaarwel te zeggen,moet je toch goed nadenken,begin ik te ondervinden...itunes gaat ook niet(of met omwegen)is door het topic te lezen,had ik zo iets van en wat met Android...ook weer van alles doen..pffffff

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

MPT -tools staat er op.

post-23481-0-58892600-1456393790_thumb.p

Moet ik nog iets toevoegen van MPT?Heb nog altijd het zelfde scherm van #1.

 

Op tablet staat er MPT of PTP-functie is actief....is ook zo in Windows!

Mijn Nokia gsm met SD-kaartje,dat werkt!

Mvg

aangepast door fcbbrugge
Link naar reactie
Delen op andere sites

Raar maar waar ....start Ubuntu15.04 op via externe HDD...tablet word herkent!!!

Zou het het te maken hebben met de nieuwe kernel :hmmmm: of heeft het met laptop te maken :hmmmm:

Mvg

post-23481-0-61293600-1456422382_thumb.p

aangepast door fcbbrugge
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet zo zeer de kernel versie (wel een klein beetje) maar voornamelijk het besturingssysteem dat je hebt gebruikt.

ChaletOS zal een beetje achterop hinkelen wat betreft het aansluiten van externe apparaten, nochtans moet dit op te lossen zijn.

 

Misschien is het een idee om eens ChaletOS te onderwerpen aan een update en upgrade via de terminal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Misschien is het een idee om eens ChaletOS te onderwerpen aan een update en upgrade via de terminal.

Telkens ik Chalet opstart ...doe ik check voor updates.

 

ChaletOS zal een beetje achterop hinkelen

 

Op ander dingen lopen ze dan beetje voor....

 

Zal morgen desktop eens opstarten met Mint 17.3 rosa...is dat ook niks.....nog één optie met de mini desktop ElementaryOS.

Helemaal niet erg ,als er geen oplossing komt...is wel zo gebruik de Linux pc voor te donwloaden,zo wel wel fijn zijn als ik gewoon alles van uit Linux kan doen.Kan ook vraag stellen op het Chalet forum...maar zal ook niet veel opbrengen denk ik...heb daar al eens vraag gesteld voor Onedrive...antwoord was echt niet vet....ja had dit zelf al gevonden en werkt niet...die mannen zijn niet veel slimmer als wij!

Laat morgen het vervolg weten...

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.