Ga naar inhoud

android tablet/linux


Gast fcbbrugge

Aanbevolen berichten

Nu kan ik echt niet meer volgen... :hmmmm: :hmmmm: :hmmmm:

Met Mini acer waar ook Chalet op staat en ElementaryOS werkt het wel zelf zonder mtp-tools

Dit is van Chalet

[post-23481-0-27806400-1456489561_thumb.ppost-23481-0-77753500-1456489634_thumb.p

Op desktop Chalet vervangen door ElementaryOS..zelfde ISO/USB en met Rufus gedaan.

En nopes....ook Mint17.03 wil niet!!!

Moet dan ergers aan desktop liggen...andere schijven worden wel herkent....pffffff

Vermist ik weet dat het met Ubuntu 15.04 wel werkt....gai k nu eens Elelement vervangen door Ubuntu.

Straks het vervolg......

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal komt er happy end aan de soap :xd: .

Het lukt in Ubuntu...moet wel prutsen voor andere dingen te laten werken...wachten op de 16.10 in April he.Snap echt niet hoe het komt op eene pc werkt   het in

Chalet wel,andere niet!

Maar er is maar bij!!!Zal antwoorden in het topic!

Mvg

aangepast door fcbbrugge
Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je soms wat deze foutmelding is?

 

Depency is not satisfiable:libssl0.9.8

 

Krijg die melding in Ubuntu 15.10/ZorinOs11..bij het willen installeren van software die niet aanboord is in het softwarecentrum.

Btw ook in de zorin11...geen probleem met tablet!

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt ga dit eens proberen.geraak ik niet uit de zorgen in Ubuntu15.10 is tenslotte ook beta (zonder chinees :rofl:)...dan word het trug Chalet was daar content van!

En tablet gedoe vergeten tot....

Want krijg meer er meer de indruk dat aan de pc ligt...

Had nog eens Live Chalet gedaan op laptop...tablet word direct erkent...installatie gedaan op externe HHD ...ook nog ok!!!

USB in desktop....geen tablet zichtbaar..ja die die suite...snap het niet!

Snap jij het???

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

probeer eens die ChaletOS live op die ,probleem pc en kijk of je dan wel aan de bestanden kan van die tablet

 USB in desktop....geen tablet zichtbaar..ja die die suite...snap het niet!

Misschien niet duidelijk uit gelegd..sorry....ja heb dit gedaan en niks!!

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

u kan deze downloaden en installeren met softwarecenter: http://ftp.nl.debian...eze14_amd64.deb

Dit was ook geen oplossing,niet in Ubuntu15.10/Zorin11.

Nu staat er alleen nog Zorin11 op...keuze moet ik maken..tis bestanden kunnen bewerken van de tablet...of één prog dat ik graag heb,dat niet wil werken in die hogere versies van Linux...ja met Wine lukt het,maar niet naar mijn goesting!

Bugs zullen er nog inzitten bij Ubuntu en Zorin... zo als schermresolutie...stel die in>klik op toepassen...bij opstarten melding van iets dat hij het niet kan onthouden...klik op ok en het hersteld zich...zal iets zen van de stoute Chinees :rofl:.

Twijfel echt of ik één goed werkend Linux zal vinden,met mijn wensen.

Wie weet in April of je de knaller van Zorin die je zegde...marja misschien komen er Russen tevoorschijn he :rofl: .

 

In elk geval super bedankt voor de hulp/tips/meedenken :top:

Mocht je nog op idee komen voor Chalet...of gelijk welke Linux shoot he....één ander groot licht mag natuurlijk ook ;) .

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast fcbbrugge

Heb nog verder gezocht naar systemen....Manjaro . ..

Deze OS...voldoet aan redelijk mijn wensen...tablet is ok...schermresolutie geeft geen foutmelding...andere tools die ik wou werken goed onder Wine!!!

Wel ingewikkeld systeem ...tegenover Ubuntu/Zorin en...

Heel raar softwarecentrum...

post-23481-0-91991000-1457441843_thumb.p

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.