Ga naar inhoud

touchpad laptop toshiba werkt niet altijd na update


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo, dit gaat over laptop vriendin, werkt meestal met muis op laptop, zelden met touchpad, laatst heb ik een onderhoudsbeurt op haar laptop uitgevoerd en merkte dat touchpad niet meer werkte, wel nog links en rechts klikken met knoppen, bij apparaatbeheer alles ok, toch besturingsprogramma verwijdert van touchpad en op nieuw geinstalleerd, werkte dan wel, laptop afgesloten en terug opgestart, werkte terug niet meer, tot driemaal toe herhaald met hetzelfde resultaat, heb hier of daar iets gelezen in verband met registerwijziging doorvoeren maar kan het artikel niet meer terugvinden, weet iemand raad ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar haalde jij het stuurprogramma voor het touchpad op ? ... Toshiba biedt voor de Satellite C70-A-170 alvast geen drivers voor Windows 10 aan.

 

Sluit de laptop VOLLEDIG af (GEEN slaapstand dus !), verwijder de adapter, de batterij en eventuele aanwezige USB-apparaten ... druk nu de Aan/Uit-schakelaar een vijftal keer in en hou deze telkens een tiental seconden ingedrukt.

 

Koppel de adapter terug aan (batterij nog NIET terugplaatsen) en start de laptop op ... indien het touchpad het nu niet doet, zou het geactiveerd moeten met de toetsencombinatie Fn + F5.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik bedoelde dit dat ik het stuurprogramma van synaptics tot driemaal toe verwijdert heb en er terug opgezet op en het touchpad werkte terug normaal,  totdat laptop afgesloten werd en nadien terug opgestart werd, tot driemaal toe werkte touchpad terug..........nu......ik laat je zeker het vervolg weten, het is wel zo dat ik waarschijnlijk pas zaterdag naar haar toe kan om het uit te proberen, woont nogal ver van hier en ik denk niet dat ze dit zelf aandurft.....blijf het wel raar vinden dat touchpad wel werkte na deze ingreep, ik had zoals eerder vermeld ook naar apparaatbeheer gekeken of dit correct werkte maar dat was zo en ook f toets combinatie uitgeprobeerd of touchpad niet uitstond :hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik bedoelde dit dat ik het stuurprogramma van synaptics tot driemaal toe verwijdert heb en er terug opgezet op en het touchpad werkte terug normaal,  totdat laptop afgesloten werd en nadien terug opgestart werd, tot driemaal toe werkte touchpad terug..........nu......ik laat je zeker het vervolg weten, het is wel zo dat ik waarschijnlijk pas zaterdag naar haar toe kan om het uit te proberen, woont nogal ver van hier en ik denk niet dat ze dit zelf aandurft.....blijf het wel raar vinden dat touchpad wel werkte na deze ingreep, ik had zoals eerder vermeld ook naar apparaatbeheer gekeken of dit correct werkte maar dat was zo en ook f toets combinatie uitgeprobeerd of touchpad niet uitstond :hmmmm:

post-6732-0-07927200-1456854118_thumb.pn

post-6732-0-14756300-1456854661_thumb.pn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, touchpad werkte terug normaal zonder tussenkomst, toch bedankt voor de aangeboden suggestie, misschien iets voor in de toekomst uit te proberen, kan mij vergissen maar volgens mij heeft dit soort toestanden dikwijls iets te maken met windows updates  (gisteren zijn er trouwens weer enkele gebeurt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.