Ga naar inhoud

eijl0000

Aanbevolen berichten

Wat mij opvalt is dat je wel 3 virusscanners aan boord hebt; F-Secure Anti-Virus, McAfee en Microsoft Security Essentials.

Met 1 virusscanner heb je echter voldoende want meerdere virusscanners tegelijk, durven wel eens voor problemen zorgen.

 

F-Secure Anti-Virus komt met PC Veilig. Dat is een betalende optie van je internet provider.

F-Secure is een goed programma en je kan deze dus behouden.

 

Bijgevolg kan je onderstaande programma's verwijderen via het configuratiescherm - programma's en onderdelen.

McAfee Security Scan Plus
Microsoft Security Client
Microsoft Security Essentials

 


 

Download adwcleaner.pngAdwCleaner by Xplode naar het bureaublad (verwijder eerst eventuele aanwezige oudere versies van deze tool op je PC, zodat je nu de meest recente database van AdwCleaner kan gebruiken).
 
Als de link naar AdwCleaner niet werkt, probeer dan deze link.
De download start automatisch na enkele seconden.

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan.
  • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie)of Verwijderen (Nederlandse versie).
  • Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.
Voeg dit logje toe aan je volgend bericht.
Anders is het hier terug te vinden C:\\AdwCleaner\\AdwCleaner[C0].txt.
 
Meer informatie vind je in de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Kweezie wabbit, ik ben de afgelopen druk ana de slag geweest met de computer. Omdat er sporen van verschillende antivirusprogramma's op mijn computer zaten ben ik bezig geweest PCVelig dat ik al jaren geleden heb afgezegd, te wissen. Dat liep niet goed af. Opnieuw ging mijn computer na het inloggen op zwart. Ik kon alleen nog via de veilige modus in de computer komen. Daar heb ik van alles geprobeerd. Ik heb de computer teruggezet naar oude herstelpunten, Dat hielp jammer genoeg niet. Gisterenavond heb ik Ccleaner dat op mijn computer zat vanuit de veilige modus kunnen activeren eb de computer laten schoonmaken. Vanochtend heb ik een laatste poging gedaan om de computer op te starten en als een wonder lukte dat!

Ik heb vervolgens geprobeerd om Adwcleaner te downloaden,. dat lukte onder protest van mijn computer. die zei dat er een beveiligingsrisico was. Toen heb ik Adwcleaner.exe met de rechter muisknop als administrator gestart maar dat lukte niet. Ik kreeg een scherm met de mededelling:

Kan toegangspunt van procedure

EVP_CIPHER_CTX_set_padding

niet vinden in DLL-bestand LIBEAY32.dll

 

Bij het wegklikken kwam er een nieuw scherm met:

SQLite3.dll  kan niet geladen worden.

 

Wat zou ik nog kunnen doen? Vriendelijke groet, eijl0000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Kweezie wabbit, nog een laatste ontwikkeling. Ik kwam PC Cleaner tegen op de website van het forum en heb dat programma gedownload. Daar kwamen heel veel problemen uit: vooral registerproblemen en ongewenste bestanden maar geen malware. Ik heb een abonnement voor 6 maanden genomen en de computer opgeschoond. Tot nu toe doet de computer het weer.

Ik heb overigens  gisteren ook het Dropbox bestand gewist. In het verleden heb ik daar ook problemen mee gehad.

 

Vriendelijke groet, eijl0000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blij te lezen dat de pc het weer doet.

Nu heb je 2 opties.

 

1. Je laat het zoals het is.
Het probleem is opgelost en je sluit de vraag af.
Klik hiervoor bovenaan op modereer onderwerp en vervolgens op sluiten.

 

2. Je wil toch nog een malwarecontrole laten doen.

Plaats dan een nieuw RSIT logje volgens de instructies van Stegisoft in bericht #4.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Beste Kweezie wabbit

Mijn reactie duurde even want ik wilde kijken of de computer het zou blijven doen. Tot mijn verbazing werkt de computer nog steeds! Wel wat traag want hij is niet meer zo nieuw.

Ik vroeg me alleen nog af of het mogelijk is om Windows Vista opnieuw te installeren voor het geval de computer het weer begeeft. Ik heb geen CD met het programma erop maar onderop de computer staat dacht ik nog wel een code. Heb je aanwijzingen voor mij?

 

Vriendelijke groeten, eijl0000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je geen installatiecd/dvd meer hebt, kan je beter een backup programma gebruiken dat ook een opstartschijf met backup kan maken zodat je toch een backup kan terugzetten als windows niet meer opstart.

We hebben hiervoor van 2 mogelijke programma's een handleiding gemaakt.

 

Macrium Reflect Free

EaseUS Todo Backup Free

 

Bekijk het eens rustig en als je nog vragen hebt, aarzel dan niet om ze te stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.