Ga naar inhoud

Groen/rode schijn door de film


Nanneborndesign

Aanbevolen berichten

Goede avond, ik heb een vraagje en ik hoop dat jullie mij op weg kunnen/ willen helpen. Ik heb mijn pc door middel van een VGA kabel aangesloten op mijn tv. Daarna heb ik xbmc erop gezet en geïnstalleerd. Nu ging ik film kijken en nu zit er een groene schijn door de film heen dat zo nu en dan overspringt naar rood. Dit hebben alle films. Wat ik al heb geprobeerd: ik heb een andere kabel gebruikt, de grafische kaart geüpdate, andere versie xbmc geinstalleerd. Daarna heb ik op youtube filmpjes gekeken en filmpjes op dumpert en daar gaat alles goed! Als ik mijn pc op mijn pc scherm aansluit dan heb ik het zelfde probleem??? Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het is zo bij een normale pc:

Je sluit de beelscherm op de videokaart en dat is de normaalste zaak.

Maar als je geen videokaart hebt want dat hebt je niet altijd nodig dan kan je op de moederbord de monitor aansluiten omdat de processor zelf een videokaart onbaord heeft.

 

Nu zie ik dat je Windows 10 kan je beter codec eerst installeren en bekijken of het beter is:

Alhoewel Windows ook nieuwe codec had toegevoegd ten opzichte van andere Windows kan het zijn dat er nog zijn die Windows niet heeft en dat kan je doen met K-lite codec en klik op download

 

post-2794-0-89900800-1457999068.jpg

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik ben gelijk gaan proberen. Ik heb xbmc eraf gegooid en k-lite codec geïnstalleerd. Er zijn nog al wat instellingen. Heb even naar een YouTube filmpje gekeken en nu staat hij op de pc. Daarna xbmc er weer opgezet en deze geïnstalleerd. Daarna een filmpje aan gezet maar nog steeds het zelfde beeld . Moet ik wat speciaals instellen in k-lite? Wat doet dit programma precies? Gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

K-lite zorgt ervoor dat je dat er voldoende codec op uw computer bevindt zodat je bijvoorbeeld film met een bepaalde codec kan bekijken.

 

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.