Ga naar inhoud

BTO


leek

Aanbevolen berichten

17CL23: 17.3" mat Full HD-scherm met Core i5-6300HQ quad-core (2.3GHz, max. 3.2GHz)

 

Schermgrootte is iets subjectief, processorkeuze is prima.

 

Betere koelpasta voor de processor en de videokaart

 

Arctic Silver is prima koelpasta ... alleen, de prijs die ze ervoor vragen vind ik wel een beetje met het haar getrokken: een tube van 3,5 gr kost zo'n €9,99 voor de gewone consument en die hoeveelheid is ruim voldoende voor minimum een vijftal laptops.

 

Maar, ik zou hier ook voor kiezen.

 

8GB DDR3L (1866MHz), BTO Selected RAM

 

Met 8GB zit je ruim safe.

 

Ik weet niet hoe lang er garantie zit op "BTO Selected RAM" (merk ?), maar als ik het goed heb zit er op Crucial RAM levenslange garantie ... meerprijs = €5.

 

240GB Kingston SSDNow G2 Solid State (SSD) Disk, M.2 (SATA 3.0)

 

 

Hier zou ik voor de 250GB Samsung 850 EVO Solid State (SSD) Disk, M.2 (SATA 3.0) gaan ... bedenking: ook weer een bizarre meerprijs van BTO, deze is € 20, terwijl het prijsverschil tussen beide SSD's amper € 2,95 bedraagt.

 

Ik werk meerdere jaren met Samsung SSD's en heb daar goede ervaringen mee.

 

500GB 5400rpm 2.5 inch harddisk

 

 

Hier is BTO (té) karig met zijn verschafte info: er wordt geen merk / type van de gebruikte HDD's vermeld.

 

DVD+/-RW speler en brander 8x - 12mm

Intel® Dual Band Wireless-AC 3165 M.2 (802.11ac 2.4/5GHz, 433Mbps) + Bluetooth 4.2

Verlicht QWERTY-toetsenbord (US International) voor de 17CL23 of 17CL70

 

Prima !

 

Wat is de beste keus, de OEM versie op de usb stick (€ 79,00) of een Retail versie?

 

Linkje: What's the difference between OEM, Retail and Volume Licenses?

 

Samengevat:

 

- bij een OEM versie dien je normaliter voor support bij de leverancier van je systeem ten rade te gaan, in praktijk zijn er veel oplossingen te vinden op de talloze fora / Microsoft Community.

 

- een OEM licentie is gebonden aan de hardware, dus mag later niet op een andere PC geïnstalleerd worden

 

- een OEM licentie mag volgens de MS richtlijnen enkel in combinatie met een nieuwe PC verkocht worden

 

Windowsversie = subjectief ... ik ga hier voor Windows 7 Professional, je vindt hem reeds voor net geen € 63.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Bedankt voor je deskundig advies.

 

Oké, neem ik het door jou geadviseerde geheugen en ssd. Op mijn huidige pc heb Ik nog geen 80 GB in gebruik.

Ik vraag mij af ik dan wel een hdd moet nemen als de ssd 240 GB groot is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan. ;)

 

Bij "normaal" computergebruik volstaat volgens mij ruimschoots een 250 GB SSD, je huidige PC geeft dan ook een goede indicatie ... ik heb al in meerdere laptops een SSD ingebouwd en dat waren altijd 250 - 256 GB SSD's.

 

Mocht je extreem veel games installeren, veel liggen downloaden en bijvoorbeeld ook nog eens met een dualboot gaan werken (twee besturingssystemen op 1 PC) dan zou een 250 GB SSD misschien wat krap kunnen uitvallen, maar daar hoef jij niet meteen voor te vrezen.

 

Dit alles in overweging genomen lijkt het me verstandiger om te investeren in een (extra ?) externe harde schijf die je kan gebruiken om een kopie van je belangrijke persoonlijke bestanden op te bewaren, om je images op te stockeren, enz ... je kan daarop uiteraard ook nog gedownload materiaal op kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fcbbrugge

 

Je linkje doet het helaas niet

Raar als ik van morgen aan het vergelijken was tussen mijn Medion en de TS..werkte het wel :hmmmm:

Nu lees je je dit...

Het product is helaas niet gevonden of reeds uitverkocht.

Misschien is het uitverkocht....

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fcbbrugge

@Asus,

Inderdaad maar denk dat de prijs meer is als vanmorgen...en ook wat ik nog zo los weet....nu gaat het over 8Gb ram..ervoor stond er 6!!!raar...

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.