Ga naar inhoud

Media Center probleem in Windows 10


Gast

Aanbevolen berichten

Het is bekend dat Media Center niet meer wordt ondersteund onder Windows 10.

Bij upgraden naar Windows 10 wordt Media Center verwijderd. Helaas maakt Microsoft zijn huiswerk niet volledig af. Zo blijven er taken van Media Center achter in de taakplanner met als gevolg waarschuwingen voor taken van Windows MediaCenter in het Systeemlogboek. Dat is vervelend, want bij iedere opstart van je Windows 10 herhaalt zich dat en het vertraagt enigszins de opstart.

 

 

Oplossing:

 

  1. Open het register en ga naar de volgende locatie: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tree\Microsoft\Windows\Media Center

Opgelet: Een foute ingreep in het register kan uw systeem onbruikbaar maken!

 

  1. Klik met de rechter muisknop op de sleutel met de naam Media Center en kies in het geopende contextmenu voor “Verwijderen”. Bevestig met “Ja”.

 

  1. Maak in “Map en zoekopties” de systeembestanden zichtbaar. Ga nu naar C:\Windows\System32\Tasks\Microsoft\Windows en verwijder de map Media Center. Omdat je daarvoor administrator machtigingen moet opgeven zal je op “Doorgaan” moeten klikken.

 

  1. Ga nu naar de taakplanner (Task Scheduler / Task Scheduler-bibliotheek / Microsoft / Windows) om vast te stellen dat de taak Media Center daar nu ook verwijderd is. Zo neen, verwijder de taak Media Center. Dat doe je door de taak(map) “Media Center” te selecteren en bij “Acties” te klikken op “Map verwijderen”

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou het logisch zijn dat er ook geen taken van Media Center in de taakplanner staan.

 

Dat dacht ik, maar bij nazicht op mijn laptop blijkt die sleutel er ook niet (meer) te staan hoewel ik die zelf niet verwijderd heb. De Taken van Media Center staan wel nog in de taakplanner. De laatste waarschuwingen i.v.m. media Center in het systeemlogboek dateren van 17-04-'16.

 

Op mijn werkcomputer (desktop pc) dateren de laatste waarschuwingen i.v.m. Media Center in het systeemlogboek ook van 17-04-'16. Ook op deze pc staan de taken van Media Center nog in het systeemlogboek. En de sleutel staat ook nog in het register.

 

Ik startte dit onderwerp omdat ik op een DELL laptop met die waarschuwingen in het systeemlogboek werd geconfronteerd.

 

Ik zie voorlopig geen logica.

 

Het heeft sowieso geen zin om een eventueel in het register aanwezige sleutel van Media Center te verwijderen zolang er zich geen problemen met dit niet meer ondersteunde programma voordoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.