Ga naar inhoud

Waarom zegt Java: could not find or load main class?

Gast

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen

Ik heb pas een nieuwe laptop gekocht en er Java opgezet. Nu wil ik een programma launchen, namelijk: remotebukkit om mijn server te besturen maar hij zegt steeds: could not find or load main class. Op mijn andere pc zei hij dat ook maar na een herinstallatie was alles in orde. Ik heb ondertussen de variabele JAVA_HOME toegevoegd aan mijn omgevingsvariabelen met als waarde: C:\Program Files\Java\jre1.8.0_91
maar het helpt niet. Iemand enig idee?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je op deze pagina misschien meer te weten kan komen.

Gebruik je Eclipse of netbeans of ander programma om te programmeren?

Zelf ken ik weinig van.

Echt programmeren doe ik op een andere pc maar met dat programma kan ik mijn server op afstand beheren. Het rare is dat het op mijn andere pc wel werkt op op de nieuwe niet. Toch bedankt voor de snelle reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Java en Windows 10 is wel anders dan bij Windows 7

Hoe maak je contact of zo met remotebukkit?

Dat gebeurt met een andere plugin op mijn server met een port, hostname, username en password. In de bijlage een print screen.

post-33528-0-32259100-1462297872.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen in Windows 7. Maar bij win7 is het een executeble har file en bij win10 een jar file dus misschien moet ik die ook executeble maken? Hoe doe ik dat dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.