Ga naar inhoud

Num - lock wordt niet standaard geactiveerd.


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen

 

Ik heb pas een nieuwe laptop met windows 10 erop. Ik heb voor me aan te melden een pincode ingesteld maar num - lock is niet standaard geactiveerd. Ik ben in het register al naar HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Keyboard\InitialKeyboardIndicators gegaan en de waarde eerst op 2147483650, dan op  en dan op 80000002 gezet maar alle drie werken ze maar tijdelijk. Is er nog een andere optie?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Je kan het aanzetten zoals vermeld op deze pagina of deze pagina

Het werkt nog steeds niet. Is er misschien ook en manier in de BIOS? Ik heb al 2147483650, 2147483648, 2 en 80000006 geprobeerd. Sommige werken niet, sommigen werken maar tijdelijk maar geen van alle permanent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door de functie snel opstarten uit te schakelen zou het moeten verholpen zijn.

Dat doe je zo:

  1. Typ het woord energie in het zoekvak en druk op Enter.
  2. Klik op Het gedrag van de aan/uit-knoppen bepalen.
  3. Klik op Instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn.
  4. Ga naar de sectie Instellingen voor afsluiten en vink de optie Snel opstarten inschakelen (aanbevolen) aan of uit om de functie in- of uit te schakelen.
  5. Klik op Wijzigingen opslaan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Door de functie snel opstarten uit te schakelen zou het moeten verholpen zijn.

Dat doe je zo:

  1. Typ het woord energie in het zoekvak en druk op Enter.
  2. Klik op Het gedrag van de aan/uit-knoppen bepalen.
  3. Klik op Instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn.
  4. Ga naar de sectie Instellingen voor afsluiten en vink de optie Snel opstarten inschakelen (aanbevolen) aan of uit om de functie in- of uit te schakelen.
  5. Klik op Wijzigingen opslaan.

 

Dat werkt nog steeds niet. Ik denk dat ik het on de BIOS moet activeren maar die is gelockt. Enig idee hoe je hem unlockt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kan je hier opgeven voor unlockt anders best uw merk opgeven.

In de bios moet het aan staan.

Dat is niet echt het probleem. Ik heb hier foto's van mijn BIOS en het schijnt dat als ik mijn BIOS unlock dat er dan meer opties bijkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogelijk heeft dat bij jou te maken met deze pagina

Kan je de moederbord merk en type eens geven of merk van de computer

Processor Intel Core i5 -    Geheugen 8 GB   Harddisk(s) 256 GB SSD   Videokaart(en) Nvidia GeForce 920M   Monitor(en) 17.1 inch - Generic PnP Monitor   Netwerkkaart(en) Intel® Dual Band Wireless-AC 3165   Muis Microsoft   Toetsenbord Acer   Printer(s) Brother DCP-195C   Internetverbinding(en) draadloos   Besturingssysteem Windows 10 Home   Extra  BIOS: Insyde20 Versie 1.10

 

Het merk van het moederbord vond ik niet direct.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.