Ga naar inhoud

Wireless Access Point


Aanbevolen berichten

Tijdens een afwezigheid van enkele weken had ik de electriciteit met de Wireless Access Point (en Ethernet Switch) verbroken. Nu werkt deze niet meer. Het lampje van de power en van de LAN brandt, maar dit van de WLAN niet. 
Ik vermoed dat het toestel de geest gegeven heeft. 
Daar ik vrees dat het toestel van D-link niet meer op de markt is, kan ik deze DWL-G700AP (D-link) vervangen door een LCS-WA5-45 (Longshine).? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stegisoft, dank voor je snelle antwoord.  Ik ben echter niet technisch aangelegd. De opstelling die ik momenteel heb; de modem van Telenet (die vooraan in mijn woning hangt) is verbonden met een mini homeplug 'Sitecom' powerline via het electriciteitsnet.  Op mijn bureel (achteraan in de woning) steek de tweede homeplug ook in het electriciteitsnet. Deze is dan verbonden met D-link 10/100 Fast Ethernet Switch (DES-1005D) en deze is verbonden met de PC en dit werkt normaal. Op deze Ethernet Switch is dan ook de D-link DWL-G700AP gekoppeld, die dus volgens mij verantwoordelijk is voor het draadloze verbindingen.  Volgens mij is deze laatste dus defect. De reden dat ik de LCS-WA5-45 vernoemde was dat dit het meest geleek op degene die ik nu heb.  Heb jij een suggestie om dit toestel te vervangen? Graag een merk en type. Dank bij voorbaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je niet veel van ken dan zou ik zeker deze toestel aanbevelen.

Gewoon netwerkkabel van de toestel naar de switch en dan in de stopcontact en je hebt meteen internet.

Let op: het heeft geen lan poorten voor pc of zo.

Dus de toestel dient enkel voor draadloos netwerk.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.