Ga naar inhoud

FTP server


RikDC

Aanbevolen berichten

Goedemiddag ,

 

Ik ben nieuw hier want maakte deze morgen mijn account aan.

Ben een Vlaming die reeds een  zevental jaar in de Belgische Ardennen woont.

Mijn naam , jaja de echte , is Rik.

 

Zal maar met de deur in huis vallen...

 

Ik heb mij een tijd geleden enkele draadloze beveiligings -camera's aangeschaft van het merk Alecto , niet meteen de duurste en waarschijnlijk ook niet de beste maar het werkt wel...

 

Ik wil meteen wel aangeven dat de beelden vertraagd door komen vanwege het gebruik van WI-FI en het zou wel zo prettig zijn wanneer dit sneller kon.

Ik zie er eerlijk gezegd wel tegenop om kabels te leggen dus moest iemand een tip hebben om het draadloze te versnellen , graag.

 

Mijn eigenlijke vraag gaat echter over de opslag van de beelden waarbij men gebruik kan maken van diverse opslagmogelijkheden dacht ik .

 

Echter , ik las een tip op het net waarin iemand schreef dat Windows 10 hierin voorziet door de aanbieding van een STP server (!!!???!!!)

 

Vervolgens heb ik geprobeerd om de installatie hiervan te verwezenlijken maar daarvoor was de "handleiding " nogal complex voor mij.

 

Kan iemand mij daar enige duidelijkheid over verschaffen , klopt dit dat dit werkt in Windows 10 en dat je de beelden (film ) eventueel achteraf een tijd kan bewaren / bekijken.

 

Mogelijk een eenvoudige installatie uitleg ?

 

Dank bij voorbaat.

 

        Rik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan dat doen om uw eigen pc maar dan moet de pc altijd aanstaan en dat is niet de bedoeling.

Voor camera kan je beter met NAS werken

Dan kan je app downloaden en kan je op smartphone uw camera bekijken en zelfs bedienen als dat aanwezig is.

Op uw pc kan je dan via uw browser bekijken. (niet met Edge maar wel met Internet explorer en dat is ook aanwezig in Windows 10)

 

Maar Alecto is een onbekend merk alhoewel sommige camera veel lijkt op Dlink.

Mijn NAS ondersteund uw camera niet nochtans kan het veel merken aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk moet je kopen.

Het verschil met PC is dat NAS altijd bereikbaar is via internet enz. maar het verbruikt een pak minder elektriciteit.

Denk maar als je in buitenland op vakantie gaat dan kan je altijd zien of bij jou alles in orde is.

 

Zelf heb ik er 2 NAS --> Qnap en Synology

Beiden nemen de opname van de verschillende IP camera.

 

Let op: ik had reeds vermeld dat uw camera niet wordt ondersteund bij beiden merken NAS.

 

Hier staat wel een handleiding voor uw pc installatie

Mogelijk hebt je een ander camera maar dat maak niks uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.