Ga naar inhoud

mijn computer start niet meer op


belom

Aanbevolen berichten

Mijn computer start niet meer op. Het Asuslogo of het postscherm verschijnt nog wel en ik kan ook nog in de BIOS. Maar aangezien ik niet veel van bios ken, durf ik daar niet veel aan veranderen. De dvd speler is een paar weken geleden al uitgevallen dus ik kan geen cd-schijf gebruiken. Ik ben een aantal weken geleden wel overgeschakeld van Windows 7 naar Windows 10. Kan ik hier zelf nog iets aan verhelpen denk je of zou ik hem best naar een hersteller doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Belom,

 

vertel even iets meer

Hoever kom je nog met je computer: zie je het windows-logo nog of niet?

Krijg je een foutmelding (zo'n blauw scherm met van alles in bv) of gewoon een zwart scherm?

(indien een foutmelding: welke?  - een screenshotje (plaatje) zou hier dan nuttig zijn)

 

met de antwoorden hierop kunnen mensen misschien wat ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het windows - logo niet meer. Een paar seconden verschijnt het asus-logo en dan komt er een zwart scherm met bovenaan links een flikkerend streepje. Ik krijg ook geen foutmelding en bij mijn weten is er geen blauw scherm verschenen

Link naar reactie
Delen op andere sites

't is ook wel geen simpele situatie hé: je raakt niet in je Windows, je zou dan nog kunnen proberen van in de veilige modus te geraken om van daaruit een systeemherstel uit te voeren - alleen: ook je cd/dvd-speler werkt niet (dus: ook dàt nog... :blush: )

 

Een mogelijkheid die er nog wel is, is gewoon een clean install van Windows 10 te doen - maar dan ben je wel alles kwijt wat op dit ogenblik op je computer (laptop of desktop?) staat.

Ja : je kan dan nog wel eerst je schijf eruit halen, aan een andere  computer hangen en er nog af halen wat er af te halen is - maar ik vrees dat dit wel veel van je vraagt... ?

 

Zelf zie ik geen andere mogelijkheid - maar misschien anderen nog wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja : je kan dan nog wel eerst je schijf eruit halen, aan een andere  computer hangen en er nog af halen wat er af te halen is - maar ik vrees dat dit wel veel van je vraagt... ?

Ik heb nog een oude computer staan die niet meer gebruikt wordt omdat de harde schijf op instorten staat. Dus ik wil dit toch wel graag proberen.

Maar hoe moet ik dit precies doen? Moet die andere computer nog aan bepaalde eisen voldoen of kan dit met elke computer? Moet de harde schijf van die oude computer aangesloten blijven of moet die afgekoppeld worden? En de harde schijf van de defecte computer moet die volledig uit de behuizing gehaald worden of kan ik gewoon de 2 open computers naast elkaar zetten en zo die harde schijf aansluiten?

Veel vragen en in de ogen van een expert wss domme vragen maar ik ben echt een leek en ik zou het met jullie hulp wel graag uitproberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.