Ga naar inhoud

volumeknoppen laptop werken niet na update


knievel

Aanbevolen berichten

Nadat ik vorige week de computer opdracht had gegeven windows 10 te downloaden, maar niet te upgraden (systeem draaide op windows7) ging hij dit toch ongevraagd doen.  Tijdens update helemaal vastgelopen. Een dag lang bezig geweest om via via een opstartdisk te maken (ander computers in huis zijn macs en die wilden daar niet aan beginnen). Uiteindelijk dus gelukt.

 

Nu de upgrade er op staat, werken de volumeknoppen bovenaan het toetsenbord niet meer en moet het volume aanpassen rechts onderin. uitermate vervelend en onhandig.

 

Gezocht naar oplossing op internet, maar geen tegengekomen.

 

Downgraden naar windows 7 lukt ook niet. Asus somputer van Paradigit. Deze zou normaal via F9 van verborgen partitie windows 7 moeten installeren. Een disk voor windows 7 branden kan ook niet, omdat ik productkey moet invullen voor de download en hij constateert dat dit een key is voor een voorgeïnstalleerde computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je pc had gekocht zou productkey op de etiket van de pc ofwel op factuur moeten te vinden zijn.

Misschien zelfs bij paradigit account eens kijken of je daar kan vinden.

 

Als je recovery wilt doen kan je waarschijnlijk nog doen door op ESC te klikken.

Maar zou je niet eerst uw data veilig stellen.

 

Je zegt niet wel model en type de pc is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt, productkey staat onder op de computer. als ik die op onderstaande link invul, krijg ik de melding die ik hierboven beschreef.

 

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows7

 

Ik heb vorig jaar een SSD geïnstalleerd, maar destijds wel de geheime partitie mee overgenomen en van daaruit een clean install uitgevoerd.

 

computer is Asus N71J

 

Al mijn werk staat niet o de c: schijf maar op andere partities.

aangepast door knievel
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.