Ga naar inhoud

Taal instellen in Windows 10


ebakker2

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

 

Onlangs een nieuwe PC aangeschaft. Kwam met W10 home in het Engels. Dit veranderd in Nederlands, geen probleem.

 

Een dag (of 2) later staat alles weer in het Engels.

 

Als ik nu Nederlands probeer in te schakelen in het configuratiescherm krijg ik de melding:"connect to the internet to check for language packs"

Uiteraard ben ik altijd verbonden met het internet.

 

Onder instellingen kan de taal ook veranderd worden. Daar krijg ik de korte melding: "searching windows update"

 

Andere talen heb ik al weggehaald maar er veranderd niets.

 

Misschien heeft t ermee te maken dat ik Live Mail van Windows Essentials heb geïnstalleerd. Die overigens voortreffelijk (in t Nederlands) werkt.

 

Ik heb wel eens ergens gelezen dat het language packet beschadigd kan raken.

 

Wie weet een oplossing?

Liefst zonder een oud herstelpunt te gebruiken :winked:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp volkomen je teleurstelling. Voor de wijze waarop u die ventileert heb ik iets minder begrip.

 

Ik heb een geldige reden waarom ik de afgelopen dagen niet in de mogelijkheid was je bij je te helpen bij het oplossen van het probleem.

 

Misschien is het probleem intussen opgelost. Indien dat niet zo is, laat dan even weten of je nog op onze hulp rekent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Absoluut geen onaangename toon  bedoeld. Het was een oprechte vraag omdat ik niemand wil irriteren met dubbele vragen

op meerdere fora.

 

Wellicht heb ik de forum-etiquette niet goed begrepen...

 

Het probleem is inderdaad nog niet opgelost hoewel ik wel begrepen heb dat de laatste windows update voor wat problemen zorgt.

Dit probleem wordt daarbij niet specifiek beschreven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je PC had gekocht is de Windows met DVD of is dat op harddisk gedaan?

In geval van harddisk recovery kan je best alles opnieuw installeren door op ESC bij opstart klikken of volgens handleiding op een van de F toetsen.

 

Let op: eerst backup maken van uw data alvorens opnieuw installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.