Ga naar inhoud

erg trage laptop


Aanbevolen berichten

Hoi rebirth,

 

Mijn naam is Mako en ik zal je verder begeleiden bij het verwijderen van eventuele adware en/of malware op je computer. 

 

Binnen enkele minuten zal ik een nieuwe reactie plaatsen nadat ik je logje heb doorgenomen. Indien je dit bericht leest alvorens de vervolginstructies verschenen zijn kan je eventueel volgende nuttige artikels doornemen:

 

 

Tot dadelijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik merk een hele hoop beveiligingssoftware op in je logje. Meerdere beveiligingspakketten kunnen elkaar gaan tegenwerken en je computer aanzienlijk vertragen. Na de algemene schoonmaak stel ik voor dat we deze programma's even nader bekijken zodat je kan beslissen welke al dan niet te behouden.

 

Download AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad (verwijder eerst eventuele aanwezige oudere versies van deze tool op je PC, zodat je nu de meest recente database van AdwCleaner kan gebruiken).

Als de link naar AdwCleaner niet werkt, probeer dan deze link.

De download start automatisch na enkele seconden.

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan (Engelse versie) of Scannen (Nederlandstalige versie)
  • Mocht u gevonden items willen behouden, verwijder deze dan nu uit het lijstje.
  • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie) of Verwijderen (Nederlandstalige versie)
  • Klik bij popup-scherm "AdwCleaner Herstart" op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal onmiddellijk een logfile van AdwCleaner.
Anders is het logfile hier terug te vinden C:\AdwCleaner\....

Logbestand plaatsen

  • Voeg de logbestandjes met de naam AdwCleaner[s*].txt en AdwCleaner[C*].txt uit de map C:\AdwCleaner\... als bijlagen toe aan het volgende bericht. (*) staat voor een getal. Staan er meerdere, kies dan dit met het hoogste getal.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Meer informatie vind je in de handleiding.

 

 


 

Download 51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.
 
  • Dubbelklik op mbam-setup-2.2.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren. Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates.
  • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.
Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:
  • Klik op "Verwijder geselecteerde" en daarna op "Voltooien".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.
Klik in Malwarebytes op "Historie > Programmalogboeken".
Klik op het recenste "Scanlogboek".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).
5557b93ba94ab-Malwarebytes_Exporteer_Sca
Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
 
 
Succes! Mocht je ergens tegen problemen aanlopen dan lees ik dat graag.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Mako,

 

Eerst en vooral hartelijk dank voor de tijd en hulp!

 

Ik heb de gevraagde scans gisteren gedaan. De rapportjes zijn in bijlage van dit bericht.

Ik had overigens al Malwarebytes, evenals adaware laten lopen op deze laptop, maar beide met erg weinig resultaat. Dus je opmerking in verband met de beveiligingssoftware zou wel eens helemaal correct kunnen zijn.

 

Mvg, Bjorn

AdwCleanerC1.txt

AdwCleanerS1.txt

mbamlog.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemiddag Bjorn,

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad.

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.

Zoek.exe uitvoeren (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.

  • Klik met de rechtermuiknop op Zoek.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.
    installedprogs;
    autoclean;
    torpigcheck;
    startupall;
    chromelook;
    filesrcm;
    services-list;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bjorn,

 

Laten we even terug komen op al die beveiligingsprogramma's op de computer. De resultaten van voorgaande scans tonen niet direct een majeure infectie aan, waardoor ik een vermoeden heb dat de traagheid wel mede veroorzaakt zal worden door de vele programma's die (contraproductief) werken.

 

Uit het logje van Zoek.exe maak ik op dat volgende beveiligingsprogramma's geïnstalleerd zijn:

  • Ad-Aware Antivirus
  • Kaspersky Anti-Virus
  • Malwarebytes Anti-Malware versie 2.2.1.1043

...en restanten van programma's als:

  • TrendMicro HouseCall
  • Bitdefender

Ga even na via de software lijst indien je hiervan iets kan terug vinden. Malwarebytes heb ik je in een vorig bericht zelf laten installeren, dit is een aanvullende malware scanner en werkt prima naast een actieve virusscanner. Dit programma mag je dus eventueel laten staan indien je dit wenst, het zal de prestaties niet beïnvloeden.

 

Verder is er een conflict tussen Ad-Aware en Kaspersky, althans daar lijkt het op. Zelf heb ik niet zo'n goede ervaringen met Ad-Aware, waardoor ik je zou aanraden dit programma te verwijderen, en Kaspersky te behouden als actieve antivirus.

Indien je Ad-Aware verwijdert via het software menu dien je al volgende componenten te verwijderen:

  • Ad-Aware Antivirus
  • AdAwareInstaller
  • AdAwareUpdater
  • AntimalwareEngine 
  • AntispamEngine
  • OnlineThreatsEngine
  • FirewallEngine

Alle sporen die je kan vinden van TrendMicro en Bitdefender kan je ook beter verwijderen, alhoewel ik vermoed dat deze niet in de lijst zullen voorkomen.

 


 

Nadat je de overtollige en belastende software hebt verwijderd zou ik graag nog een finale malware/adware controle doen via onderstaande tool:

 

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download 55939058ef1f8-16x16.pngZHPDiag naar het bureaublad.

ZHPDiag uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op zhpdiag3.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op "I agree" in het openingsscherm "TERMS OF USE".
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot de scan gereed is.
  • Vervolgens verschijnt er een tekstbestand met de naam ZHPDiag.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgende bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map C:\Users\Gebruikersnaam\AppData\Roaming\ZHP.)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en start 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe opnieuw.

Zoek.exe uitvoeren (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.

  • Klik met de rechtermuiknop op Zoek.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.
    C:\upgradeOOBE.tag;f
    C:\WINDOWS\System32\drivers\tmcomm.sys;f
    C:\ProgramData\Trend Micro;fs
    [HKCU\SOFTWARE\AppDataLow\Software\adawarebp];k
    [HKU\S-1-5-21-2147468576-2107826501-631194564-1004\Software\AppDataLow\Software\adawarebp];k
    autoclean;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)

 


 

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt) 

Installeer het (als je niet wilt dat Google Chrome op je PC als standaard-webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op. 

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. 
Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en na de analyse op 'Schoonmaken'
Klik vervolgens in de linkse kolom op Registeren klik op ‘Scan naar problemen”
Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”
Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. 
Kies dan Herstel alle geselecteerde fouten”. 
Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. 
Sluit hierna CCleaner terug af. 

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.