Ga naar inhoud

windows 10 werkt niet goed en microsoft weet het niet


Aanbevolen berichten

dat klopt inderdaad maar de specificaties zijn goed genoeg

is ook goed gekeurd door windows 10 advisor

Op die Windows 10 advisor moet je niet te veel vertrouwen, dat heb ik zelf al meermaals ervaren. Ze zitten er zelfs in de twee richtingen regelmatig naast.

 

Ik denk toch dat het om driver problemen gaat.

Geef eens het merk en modelnummer van je pc.

Of beter nog...

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlandskan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat hier om een Windows 7 installatie van 14-01-2016. Mag ik daar uit afleiden dat je een systeembackup hebt teruggezet na je slechte ervaringen met Windows 10 ?

 

Heb je na upgraden naar Windows 10 gecheckt of de recentste drivers voor je hardware geïnstalleerd was? Ik denk dan in het bijzonder aan de videodriver en deze voor de webcam.

Zelf ben ik er voorstander van om alle externe hardware af te koppelen alvorens een upgrade naar Windows 10 uit te voeren. Pas nadat de upgrade is uitgevoerd en Windows ALLE updates binnen heeft koppel je dan één voor één je externe hardware aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan komen we toch weer bij het advies van Abbs(#9) terecht hé.

 

Omdat je nu geen Windows 10 meer staan hebt is het sowieso haast onmogelijk de oorzaak van je Win10 problemen boven water te halen.

De hardware is niet zo oud en zou geen probleem mogen opleveren, met een kleine uitzondering misschien voor de webcam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.