Ga naar inhoud

Templates


Serre

Aanbevolen berichten

Hello, ik zou (voor mijn werk) brieftemplates willen aanmaken. De bedoeling is (indien mogelijk) om telkens de keuze te hebben (liefst met keuzebalk) tussen verschillende hoofdingen.

 

Dus als ik kies voor keuze 1 heb ik bvb de hoofding van werkgever 1, keuze 2 ---> werkgever 2...

 

Kan iemand me helpen ?

 

Serre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Als het alleen om 'hoofdings' gaat, is het het eenvoudigst om van die hoofdings AutoTeksten te maken. Je kunt die dan in alle documenten snel invoegen. Dat gaat als volgt (dit geldt voor Word 2010, maar zal bij andere versies van Word na Word 2003 niet veel anders zijn):
1. Start met een leeg Worddocument en maak daarin de eerste hoofding aan (best om die hoofding af te sluiten met een blanco regel).
2. Selecteer de hoofding volledig (vergeet dit niet !) en kies in het menu van Word:
Invoegen - Klik in de groep "Tekst" op Snelonderdelen -> Autotekst -> Selectie opslaan in galerie Autotekst (als er al autotekst bestaat, dan staat "Selectie opslaan in galerie AutoTekst" onderaan de reeds aanwezige AutoTeksten).
3. Het venster "Nieuwe bouwsteen maken" verschijnt. 
a. Vul in bij "Naam":  een door jou gekozen naam, bv. Hoofding1.
b. Kies bij "Galerie": AutoTekst (het is belangrijk hier de juiste keuze te maken).
c. Kies bij "Categorie": Algemeen (= standaard) of maak desgewenst zelf een nieuwe categorie aan. Als je naast de hoofdings niet veel andere autoteksten hebt, zou ik "Algemeen" laten staan.
d. Bij "Beschrijving" mag wel iets, maar hoeft niets te worden ingevuld.
e. Kies bij "Opslaan in":  Normal.dotm, zodat de hoofdings in alle (nieuwe) documenten beschikbaar zullen zijn.
f. Kies bij "Opties": "Alleen inhoud invoegen" (= standaard).
g. Klik op Ok.
4. Wis hoofding 1 en maak in hetzelfde document hoofding2 aan.
5. Herhaal de punten 1 t/m 4 voor elke afzonderlijke hoofding en zorg ervoor dat je elke hoofding een andere naam geeft (bv. Hoofding1, Hoofding2, enz.)
6. Als alle hoofdings zijn vastgelegd, doe dan het volgende:
a. Klik in het menu van Word met de linkermuisknop op Snelonderdelen.
b. Klik in het dan verschijnende menu met de rechtermuisknop op AutoTekst.
c. Klik in het dan verschijnende menu met de linkermuisknop op: Toevoegen aan werkbalk snelle toegang.
d. Je bent klaar. Alle hoofdings kun je nu snel en eenvoudig in om het even welk document invoegen door in de "Werkbalk snelle toegang"  te klikken op het AutoTeksticoon en dan de naam van de gewenste hoofding aan te klikken. (De "Werkbalk snelle toegang" kun je naar keuze boven of onder het lint laten weergeven).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Alpha, sorry dat ik niet geantwoord heb. Het is me wel gelukt, zelfs met footers. Het probleem wat ik wel  heb is dat indien iemand anders dit op zijn PC dit opendoet (dit is op het werk, ik wou het aan een collega tonen) dt mijn instellingen verdwenen en dat zelfs zijn naam er op kwam. Ik heb nog geen tijd gehad om dit te onderzoeken maar ik vind dit wel raar.

Nogmaals bedankt voor de tip, hopelijk vind ik nog een oplossing voor dit probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien helpt het als je een sjabloon aanmaakt.

Dat kan gewoon een blanco Wordbestand zijn, maar uiteraard wel een Wordversie waarin die autoteksten zijn opgeslagen.

Als je op je werk met je computer in een netwerk zit, dan zal dat centraal moeten gebeuren denk ik.

Ik heb bovenstaande niet getest, dus het is slechts een optie die je kunt proberen.

Wellicht weten andere gebruikers van dit forum hier meer van dan ik.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.