Ga naar inhoud

Toetsaanslagen komen vertraagd op scherm


EYES-T

Aanbevolen berichten

Hoi,


 


Pas W10 geïnstalleerd op een laptop, alles lijkt goed te werken, behalve:


 


Wanneer ik op een toets druk duurt het 2 tot 3 seconden eer de letter op het scherm


verschijnt. Meerdere toetsen na elkaar lukt al helemaal niet.


 


Het is zo erg dat ik het paswoord van het openingsscherm niet deftig kan intikken


en dus niet eens kan starten.


 


1 keer gaf het systeem mij de mogelijkheid om vanuit dat startscherm rechtstreeks naar


"Filtertoetsen" te gaan. De mogelijkheden die ik daar krijg zijn me onduidelijk en ik weet


niet wat de juiste instellingen zijn om alles terug normaal te krijgen.


 


Of is er nog iets anders dat dit kan veroorzaken??


 


Alvast bedankt voor elke reactie!


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Hoi,

 

Pas W10 geïnstalleerd op een laptop,

 

Vlak na een upgrade worden er meestal updates uitgevoerd die inderdaad de pc flink belasten. Geef hem de tijd om zijn zaakjes op orde te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows 10 was een clean install.


 


Aangezien er op die laptop toch niks op stond (Windows Vista, maar wel voldoende specs voor W10), heb ik Windows 8 Pro erop gezet en alles werkt perfect.


 


Bij de installatie heb ik wel gekozen voor "niets bewaren".


 


Nu zal ik 8.1 installeren, maar blijft de vraag of, als ik naar W10 upgrade niet terug hetzelfde probleem


ga krijgen..... 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's afwachten natuurlijk - al kan je nadien wel gewoon terug naar je 8.1 (met een zogenaamde roll-back) - alleen is in dat geval de vraag of je bij je 8.1 wil blijven vastzitten ofwel later gaat willen/moeten betalen voor je win 10.

Maar kom, zover ben je nog niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heeft het probleem te maken met het feit dat het een clean install was over die Vista heen.

 

Maar, inderdaad, met die 8.1 zal ik al "ver" genoeg gevorderd zijn.

 

Vraag is ook : stel ik installeer W10, hetzelfde probleem duikt op, zal na een rollback dat probleem niet mee "terug" genomen worden?

Ik vermoed van niet, maar met Microsoft weet je nooit.... :-)

aangepast door EYES-T
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zéker weet ik het ook niet, maar de 8 die terug zal gezet worden zal wel van een soort kloon komen vermoed ik - 't zou te gek zijn dat er dan instellingen gewijzigd worden, maar nogmaals: zéker ben ik er ook niet van.

(iemand anders die het zeker weet?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt dus Windows 8 geïnstalleerd

 

 

Windows 10 was een clean install.

 

Aangezien er op die laptop toch niks op stond (Windows Vista, maar wel voldoende specs voor W10), heb ik Windows 8 Pro erop gezet en alles werkt perfect.

 

Bij de installatie heb ik wel gekozen voor "niets bewaren".

 

Nu zal ik 8.1 installeren, maar blijft de vraag of, als ik naar W10 upgrade niet terug hetzelfde probleem

ga krijgen..... 

 

 

Vanaf Windows 8 Pro ga je automatisch in Windows 8.1 terecht komen. Tenminste indien die Windows 8 legaal is en geactiveerd.

 

Als je daarna gaat upgraden naar Windows 10 dan kun je inderdaad terug met dezelfde problemen te maken krijgen, maar zeker is dat niet omdat we (nog) niet weten waaraan die problemen precies te wijten zijn. Installeer Speccy om de licentiesleutel van je Windows 10 te achterhalen en noteer die. Het kan je ooit van pas komen als je na 29 juli Windows 10 opnieuw wil installeren moest je ondertussen zijn teruggekeerd naar Windows 8.1

Een Rollback brengt je terug bij Windows 8.1 en NIET bij Windows 8. Je hebt nooit de garantie dat een rollback vlekkeloos verloopt. Daarom maak je best een systeembackup van je Windows 8.1 met een extern programma zoals bv EaseUS Todo Backup alvorens een upgrade naar Windows 10 uit te voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.