Ga naar inhoud

Windows Store blokkeren in een Domein


gert139

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

 

Ik ben ICT coördinator in een school. Ik heb hier een domein via Windows server 2012 R2 (ik kom van Windows server 2008)

 

Ook hebben we met bijna elle computers de overstap gemaakt naar Windows 10 (de vorige toestellen waren Windows 7) Nu heb je op de Windows 10 een Windows store die de leerlingen maar al te graag gebruiken dit wil ik natuurlijk niet.

 

Is er een mogelijkheid om de store te blokkeren via GPO’s Firewall of andere wegen?

 

Alvast Bedankt

Gert 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de snelle reactie. Heb het geprobeerd maar zonder resultaat. :'(

 

Maar dan heb ik eens gezocht naar een meer radicale oplossing.

 

Aangezien ze die store toch voor niks nodig hebben kan ik deze beter gewoon verwijderen.

 

Heel simpel

 

Powershell openen als Admin

 

dit uitvoeren: Get-AppxPackage *windowsstore* | Remove-AppxPackage

 

En klaar is kees

 

Nogmaals  bedankt.

 

Groeten Gert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de snelle reactie. Heb het geprobeerd maar zonder resultaat. :'(

 

Maar dan heb ik eens gezocht naar een meer radicale oplossing.

 

Aangezien ze die store toch voor niks nodig hebben kan ik deze beter gewoon verwijderen.

 

Dat is inderdaad ook een oplossing   :xd: , dank voor de feedback en voor het melden hoe u het heeft opgelost   :top:  en graag gedaan  :adore:

 

Als u binnen dit topic geen verdere vragen of problemen meer heeft, mag u dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop Modereer onderwerpSluiten ☛  ... zo blijft het forum voor iedereen overzichtelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.