Ga naar inhoud

Algemene opmerking. Blijvende traagheid pc's.


Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Het is niet zo zeer een vraag dat ik heb. Eerder een opmerking of bedenking.

Ik vraag mij af of ik eigelijk de enigste ben.

Maar ik vind dat de pc's altijd al zo traag zijn geweest. Vanals ik 15 jaar ben tot nu ik bijna 37 jaar ben.

Mijn laatste pc die kraakt met momenten. Ook als ik bv een video wil laten starten cracht soms de pc. Daarmee wil ik zeggen dat het soms meer dan een volle minuut duurt en soms nog langer vooralleer het filmpje start. Ook kraakt die pc als of als ik email open duurt het soms veel te lang .

 

Nu lees ik hier in pc magazine 201 allerlei info over de snelheid.

bv de haswell 17-5790 k heeft een kloksnelheid van 4 ghz met een turbo van 4,4 ghz. amper 15 % meer dan 12 jaar geleden!!!

De opvolger van die cpu de i7-6700K haat zelf 200 GHZ MINDER dan zijn voorganger.

Intel is met andere woorden al 16 jaar gestopt met het omhoogschuiven van de kloksnelheid, 7 jaar voordat het zijn huide voorsprong om AMD begon.

Dan staat er ook nog:  De lezer merkt misschien op dat intel de kloksnelheid van zijn chips ook vandaag nog drastisch kan opdrijven maar gewoon NIET wil. (omdat er geen reden tot is)

enz enz.

 

Ik vind dat toch allemaal zeer bizar.

We leven in 2016. Ik vind dat als je op de aan/uitknop duwt de pc 0,5 seconden later volledig opgestart moet zijn! KLIK en het is opgestart.

Dat je klikt op gelijk wat en dat het onmiddelijk werkt. Niettegenstaande de pc mij al jaren en jaren op de zenuwen werkt met allerhande problemen. ;-)

aangepast door kristof28
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij verstaat dat helemaal verkeerd.

Vroeger was dat 1 core van bijvoorbeeld 4.4 GHZ

Uw processor i7-6700K is 4 core van 4.0 GHZ of kan 4 keer op zelfde manier als de oude processor doen.

Maar kan ook 64 GB geheugen aan dat is bij de oude versie een pak minder.

Bovendien zit een behoorlijke videokaart Intel® HD Graphics 530 in de processor

Of dat nog niet genoeg is kan je heel snelle videokaarten plaatsen terwijl dat vroeger ocharme VGA is

Bovendien kan de processer veel meer dingen aan wat vroeger gewoonweg niet bestond.

Vergeet ook niet dat vroeger amper cache had terwijl dat tegenwoordig zeer veel is.

 

Maar je moet ook anders bekijken:

Tegenwoordig kan je met de programma enorm veel doen terwijl dat veel minder was.

Als google geen zware computer had dan zou google nauwelijks iets kunnen voorstellen.

Een ander voorbeeld: dankzij de snelheid kan men in de geneeskunde heel veel doen denk maar aan DNA

Moesten we vroeger DNA doen dan zou dat heel waarschijnlijk maanden geduurd hebben voor uitslag terwijl dat tegenwoordig enorm snel gaat.

 

Ik heb pas een heel snelle pc samengesteld met waterkoeling en je hoort haast niks.

Wel gebruikt ik M2 SSD en snelle SSD

 

Ik heb verschillende computer en laptop gehad en nooit problemen gekend.

De ene probleem was een PC dat ik kreeg.

Bovendien is geen enkel toestel stuk gegaan maar moest vanwege de ouderdom wegdoen.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die i7 computer niet hoor. Dat komt van in pc magazine. Die heel duidelijk zegt dat alles veel vlugger kan maar dat men daar geen enkel reden in ziet om dat toe te passen. Straf om te horen dat je (bijna)nooit pc problemen gehad hebt. Ik veel te veel en andere die ik ken ook. Anders zou dit forum niet nodig zijn ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kan je dan oordelen of I7 langzamer is als je geen hebt?

Ik heb een oude I7 computer en de nieuwste I7 computer socket type 2011-3 dat pakken sneller is.

Bovendien met Windows 10.

 

Deze forum is enkel bedoeld om sommige problemen te verhelpen.

Het gaat niet altijd om onderdelen probleem hoor.

Veel gaat om virussen of malware en dat is een computer onderdeel probleem.

 

Nota: kloksnelheid opdrijven is tegenwoordig geen enkel probleem meer want je hebt er geen kennis voor nodig want dat gebeurd software matig terwijl vroeger moet je zelf instellen wat de risico op beschadigen erg groot was.

 

Welk processor hebt jij nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat niet om die i7. Het gaat om elke computer die ooit al gehad heb. Die zijn allemaal traag zeker als je een volle harde schijf hebt. Dus als ik binnen 6 jaar de i7 heb ben ik er zeker van dat het ook rap traag zal zijn. Als ik niet mis ben dan heb ik nu de i5.

Als je kan lees eens die pc magazineiver processor snelheid en varia. Staat er heel duidelijk in

De laatste pc problemen die ik nu heb is dat de laptop zichzelf uitzet. Een zombie laptop dus. ☺ en dat wat ik voorheen zei

aangepast door kristof28
Link naar reactie
Delen op andere sites

Harddisk zijn er in verschillende snelheden.

Je kan een snelle processor hebben als uw harddisk met 5400 toeren en 8 mb cache dan zal hoe dan ook de computer langzaam zijn ondanks de snelle processor.

 

Alleen de processor geeft geen snelheid.

Het zijn alle onderdelen samen dat de snelheid geeft.

 

Je moet ook begrijpen als je een volle harddisk hebt dan moet alle gegevens in de cache gezet worden om snel te worden en dat kan niet. Dus moet Windows alles opnieuw inlezen. Een oplossing is externe harddisk of nas nemen.

 

Tegen de tijd dat je I7 hebt zijn er al een pak meer processor met hogere snelheden.

Ook I7 zal veroudert worden.

De processor van de toekomst zal zelfs bijna volledig bepalen wat je wilt doen ondanks het feit dat je eigenlijk niks had aangegeven wat de computer moet doen.

 

Maar je zegt nog steeds niet welke processor je hebt.

Blijkbaar is dat moeilijk voor jou.

 

Als een laptop uitvalt kan dat verschillende oorzaken zijn.

Meestal is de processor vuil ofwel is de harddisk aan het verslijten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het even aan het volgen en vind het belachelijk om te zeggen dat pc de laatste 15 jaar geleden niet sneller geworden zijn?? 

En dat elke pc problemen levert? Er zullen altijd wel pc's zijn waar problemen inzitten, heb je met alle andere elektronica ook he. Maar over het algemeen zijn ze toch vrij betrouwbaar. En de snelheid van uw pc hangt van vele dingen af. 

 

En denk dat je niet super mee bent met wat er allemaal op de markt is en qua snelheden en kracht.. 

Het is zoals stegisoft al zegt, kijk eens naar het aantal cores, cache geheugen.. Kloksnelheid zegt niet alles, als ze willen kunnen ze nu al veel hoger, maar dit is niet efficient meer. Dan gaat het meeste verbruik naar koeling. En voorwat is dat nodig? De meeste I7's hebben snelheid genoeg voorwat 99% van de mensen moet doen (internet, tekstverwerker, muziek, lichte games).

 

Mvg,

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Harddisk zijn er in verschillende snelheden.

Je kan een snelle processor hebben als uw harddisk met 5400 toeren en 8 mb cache dan zal hoe dan ook de computer langzaam zijn ondanks de snelle processor.

 

Alleen de processor geeft geen snelheid.

Het zijn alle onderdelen samen dat de snelheid geeft.

 

Je moet ook begrijpen als je een volle harddisk hebt dan moet alle gegevens in de cache gezet worden om snel te worden en dat kan niet. Dus moet Windows alles opnieuw inlezen. Een oplossing is externe harddisk of nas nemen.

 

Hi,

jawel hoor. I5 had ik gezegd.

 

Intel Core i5 CPU  750@ 2.67 GHZ, 2668 Mhz , 4 cores ,4 logische processors

:-)

 

 

 

 

Tegen de tijd dat je I7 hebt zijn er al een pak meer processor met hogere snelheden.

Ook I7 zal veroudert worden.

De processor van de toekomst zal zelfs bijna volledig bepalen wat je wilt doen ondanks het feit dat je eigenlijk niks had aangegeven wat de computer moet doen.

 

Maar je zegt nog steeds niet welke processor je hebt.

Blijkbaar is dat moeilijk voor jou.

 

Als een laptop uitvalt kan dat verschillende oorzaken zijn.

Meestal is de processor vuil ofwel is de harddisk aan het verslijten

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je had juist dat type moederbord 1156 socket.

Bij die soort moederbord moet je wel opletten "als ik mij niet vergist" dat indien uw harddisk sata 600 is dat je op de sata poort 600 dient aan te sluiten.

Dat was eigenlijk een vreemde periode van moederborden.

In de dieetwinkel hadden we ook dergelijk moederbord maar dan met I7 processor

Werkte wel goed maar usb aan de voorkant deed soms vreemde dingen doch aan de achterkant perfect.

Toen begon ook de SSD intrede dat op dat moment nogal prijzig was.

Bovendien gingen de videokaarten ook gekke sprongen te doen door veel nieuwe soorten achter elkaar.

 

Als de processor van uw type moederbord vergelijk met die van socket 775 (periode Windows XP) dan is er inderdaad niet zoveel snelheid geweest.

Je kan dat zien op deze pagina

Dat had toen vooral te maken met veel nieuwe dingen dat men ging proberen zoals SSD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei oei. ☺ ik doe nooit een pc open dus ik weet niet waar die harde schijf al dan niet aan verbonden is.☺

Blijkbaar heb ik daar ook weer pc pech.

Wat denk ik voor mij het belangrijkste is om te weten of ik in de toekomst mijn nieuwe pc beter aanschaf in een pc winkel dan altijd maar in die Makro. Of zie ik het fout .....

aangepast door kristof28
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.