Ga naar inhoud

laptop besmet?


Aanbevolen berichten

Hopelijk staat deze in de juiste groep...

 

Zo lang ik op de laptop Chrome niet open draait deze op een rustig tempo met een aanvaardbare warmte. Wanneer ik echter Chrome open gaat het processorgebruik en ook de warmte de hoogte in. Processorgebruik blijft dan constant op 75% hangen ook al doe ik niets in Chrome.

 

In taakbeheer is dan te zien dat Chrome er verschillende keren instaat en de reden is van het hoge processor en geheugengebruik.

 

Heb me laten vertellen dat dit mogelijk te wijten is aan een of andere besmetting met malware.

 

Kan iemand me hier mee helpen?

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

We gaan het even bekijken;

 

Download de 51a5c8edc4692-icon1337952077.pngFarbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Here you go...

 

 

 

 Results of screen317's Security Check version 1.014 --- 12/23/15  
   x64 (UAC is enabled)  
 Internet Explorer 11  
``````````````Antivirus/Firewall Check:`````````````` 
 Windows Firewall Enabled!  
Windows Defender   
avast! Antivirus   
 Antivirus up to date!   
`````````Anti-malware/Other Utilities Check:````````` 
 Java 8 Update 91  
 Java version 32-bit out of Date! 
 Google Chrome (51.0.2704.84) 
 Google Chrome (SetupMetrics.pma..) 
````````Process Check: objlist.exe by Laurent````````  
 AVAST Software Avast AvastSvc.exe  
 AVAST Software Avast afwServ.exe  
 AVAST Software Avast avastui.exe  
`````````````````System Health check````````````````` 
 Total Fragmentation on Drive C:  % 
````````````````````End of Log`````````````````````` 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Verwijder Google Chrome eens even geheel van de computer en voer daarna oldchromeremover uit.

Maak eerst indien nodig een backup van je bladwijzers: http://www.clickx.nl/hintsentips/123974/maak-een-back-up-van-je-bladwijzers/

 

Ga naar Start > Configuratiescherm > Software "Programma's en Onderdelen".

Selecteer Google Chrome en verwijder deze geheel van de computer.

 

Download vervolgens 548952a2aa423-Google-Chrome-Chromium-icoOld Chrome Remover naar bijvoorbeeld het bureaublad.

 

  •  

     

  • Klik met de rechtermuisknop op OldChromeRemover-0.5 en kies voor de optie uitvoeren als administrator.

     

     

  • Er verschijnt nu een zwart commandprompt scherm, wacht vervolgens tot de onderstaande melding verschijnt.

 

 

5489538cc672f-Old-Chrome-Removeer.png

 

 

  •  

     

  • Druk vervolgens op de toets Y om de verouderde versie(s) van Google Chrome te verwijderen.

     

     

  • Krijg je de melding "chrome not detected” sluit je het programma en herstart je computer.

     

     

  • Wanneer dit gereed is klikt u op een willekeurige toets, b.v. de spatiebalk om het programma te sluiten.

     


     

  • Herstart de computer en plaats een nieuw logje van Security Check.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag hem ook staan... heb hem inderdaad NIET terug geinstalleerd. 

 

Na deinstallatie gaf oldchromeremover aan dat er GEEN chrome gevonden werd. Heb dan heropstart gedaan en logje gemaakt met het gekende resultaat.

 

Heb even gekeken en hij staat ook niet in de lijst van geinstalleerde programmas.

aangepast door geiteke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.