Ga naar inhoud

movie maker project opslaan als film wordt afgebroken, c.q. lukt niet


jbontenbal

Aanbevolen berichten

Hallo,
Onderwerp Windows Movie Maker, opslaan van Project naar Film lukt niet.

Na vele uren, dagen, weken is ons project in Windows Movie Maker klaar,
echter het "opslaan naar Film" lukt niet, omdat dat steeds voortijdig wordt afgebroken, in het scherm verschijnt Movie Maker""werkt niet meer" of "Movie Maker wordt afgesloten."
In het project staan ook videofilmpjes en foto's, die bewerkt zijn en er staan ook bijschriften onder de filmpjes en foto's, maar ook staan er al diverse Muziektracks in opgenomen.

Eerder maakten we al soortgelijke films van de Azoren, Canada en Kreta, waarbij tijdens die projecten al diverse zaken misgingen, maar toen die projecten eenmaal klaar waren hebben we nooit last gehad dat bij het "opslaan als Film" niet lukte.Voor onze bestanden was het ook nodig om "K-Lite Codec"en Quicktime player" te installeren, maar dat heeft bij de eerdere projecten nooit tot problemen geleid. Wie weet een oplossing?? Daarna kiezen we voor andere Software, maar nu zitten er al zo ontzettend veel uren in het huidige movie maker project, dat we niet meteen al met andere software (maar welke is makkelijker of minder storingsgevoelig?. Alvast bedankt, John

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het helpscherm via uw "deze pagina" geeft een oplossing als het "Starten" van Movie Maker niet zou lukken, maar dat gaat bij ons prima.

Het probleem doet zich voor als wij in ons huidige wmm project  (met een totale tijdsduur van ca. 59 minuten en een grootte van ca 14 GB) willen "opslaan als film".

Dan zien we "Stap 1" opslaan, maar bij "Stap 2" gaat het ontzettend traag (opslaantijd ca. 1 minuut per  1 minuut film), maar dat geduld heb ik wel.

Echter voordat "Stap 2"is voltooid, wordt het opslaan gestopt, met die mededelingen zoals "movie maker werkt niet meer" of  "movie maker wordt afgesloten".

Ik weet niet hoe het komt en natuurlijk kan ik "het cache"wel leegmaken, maar ben bang dat ik dan bestandsonderdelen weghaal uit ons project, waar al tientallen, zoniet honderden uren inzitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak eerst een kopie en dan kan je cache leeg maken. (Kopie maken moet je altijd doen want de harddisk kan stuk gaan)

Heb je wel voldoende ruimte?

Normaal gezien kan je als je een venster krijgt met foutmelding op details klikken.

Of eventueel in de logboeken kijken

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo stegisoft: een copie had ik gisteren al gemaakt.

Echter, als ik in windows 10 op "start" klik, dan staat er - zoals je wel weet-  geen keuze voor "alle programma's", maar als ik op die "startknop" met mijn rechtermuisknop klik, dan kan ik bijvoorbeeld via de keuze "zoeken" het bijbehorende invulveld gegaan en typte "opdrachtprompt", maar als ik er daarna op klik, dan zie ik uiteraard mijn windowsversie, n.l: versie 10.0.10586 en verder in dat veld: C:\users\j\>  echter als ik daar CD\program files\movie maker.,  enz.. intyp en druk op enter, dan komt er gewoon weer C:\users\j\> te staan.

Dus, wat nu?? 

 

 

 

 

Het helpscherm via uw "deze pagina" geeft een oplossing als het "Starten" van Movie Maker niet zou lukken, maar dat gaat bij ons prima.

Het probleem doet zich voor als wij in ons huidige wmm project  (met een totale tijdsduur van ca. 59 minuten en een grootte van ca 14 GB) willen "opslaan als film".

Dan zien we "Stap 1" opslaan, maar bij "Stap 2" gaat het ontzettend traag (opslaantijd ca. 1 minuut per  1 minuut film), maar dat geduld heb ik wel.

Echter voordat "Stap 2"is voltooid, wordt het opslaan gestopt, met die mededelingen zoals "movie maker werkt niet meer" of  "movie maker wordt afgesloten".

Ik weet niet hoe het komt en natuurlijk kan ik "het cache"wel leegmaken, maar ben bang dat ik dan bestandsonderdelen weghaal uit ons project, waar al tientallen, zoniet honderden uren inzitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu heb ik het wel begrepen Stegisoft, maar.......

Vanaf 1969 heb ik al via allerlei bedrijven (multinationals) gewerkt en daaraan toch de eigenschap overgehouden, dat je m.b.t. tot werken met een computer precies moet letten op hoe opdrachten adviezen etc. geschreven worden, daarom had ik jouw tip "alle programma's" nog NIET begrepen als "alle apps", dus sorry voor dat ongemak.

Dat komt natuurlijk omdat in de versies zoals win xp/vista en win7 voorafgaand aan windows 8 en 10 wel  de term "alle programma's" gebezigd werd en ik ook nog van mening was dat er sprake is van "apps"als je die bijvoorbeeld zelf gedowload heb op je smartphone op tablet, maar niet dat vooraf geinstalleerde programma's op een pc ook "apps" worden genoemd.

Maar belangrijker zijn mijn volgende 3 vragen:

1. Het advies om het programma (of de app?) "windows movie maker" te verwijderen heb ik al eerder bedacht, maar.nog niet aangedurfd, want..... wat gebeurt er dan met ons zeer
    tijdrovend tot stand gekomen Project in windows movie maker???  en de andere opgeslagen projecten die er nog in staan

Moeten we dan helemaal weer opnieuw beginnen met die ca. 1900 bestanden met videofilmpjes/foto's, bijschriften en muziek?????, nee toch???

2. Ook heb ik gedacht dat het wellicht aan bepaalde (al of niet verouderde) drivers kan liggen, waardoor een aantal zaken tot vastlopen van movie maker zou kunnen leiden en dat zou
    voorkomen kunnen worden door een programma van Uniblue te kopen en te installeren, maar of dat iets is hiervoor???? (maar dit heb ik nog niet gedaan).

3.Ook heb ik inmiddels het programma "PC Health Advisor"van Pareto Logic Inc. gekocht en geinstalleerd om allerlei fouten in registers/opstartprocessen en actieve processen te
   herstellen, maar veel resultaat zie ik daar nog niet van m,b,t tot mijn movie maker problemen.

Dus: Raken we -als we mijn huidige programma movie maker verwijderen-  "alles kwijt van ons omvangrijke movie maker project? en wat moet ik met die "drivers" doen?, want als alles kwijt raakt beginnen wij liever met een andere Video/foto-verwerkings programma, bijv. Pinnacle Studio of Ulead VideoStudio of premiere Elements.

Benieuwd naar jouw adviezen.

Met groet, John

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een goede raad dat ik jou kan geven is heel simpel als je ernstige twijfel hebt:

Geef de map een ander naam: bijvoorbeeld nu = project veranderen in project01

Verwijdert dan movie maker en uw map is veilig.

Dan opnieuw installeren.

Nieuwe map verwijderen en de oude vorig naam geven.

Als extra beveiliging kan je herstelpunt maken.

Je kan deze programma gebruiken op deze pagina voor de driver.

Groetjes

Stegisoft

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, Stegisoft,

Wij hebben echter ook nog een ouder "Project" van een eerdere vakantie in Movie Maker staan, maar.......

voor de veiligheid had ik -voorafgaande aan onze recente vakantie- van dat project alle "bron-bestanden" uit mijn laptop overgebracht naar mijn externe harddrive (om te voorkomen dat die niet verloren zouden gaan in de laptop die wij op die vakantie meenamen.

 

Echter, nu ik met dat oudere "project" wil verder gaan, zie ik na het openen dat alle 347 bestanden "gele driehoeken met uitroeptekens hebben.

Dat is natuurlijk wel logisch, want die kan movie maker uiteraard niet vinden, omdat ik al die 347 bestanden immers had overgebracht naar mijn externe harddrive, maar.....

nu heb ik de grootste moeite om die 347 bestanden (het zijn bewerkte- en onbewerkte bestanden) die in verschillende Mappen zitten weer terug te plaatsen naar mijn laptop.

Mijn Les is dan ook: in Movie Maker een project altijd afronden en opslaan als film en zeker niet de "Bron-bestanden" die gebruikt zijn, vanuit je laptop of PC weghalen( c.q. elders backuppen)  om die later weer terug te plaatsen om zo'n project af te maken,  want dat is erg lastig.

Advies aan iedereen: Niets meer maken in Windows Movie Maker, want met andere Software moet het makkelijker en minder irritant zijn hoop ik.

Einde van mijn WMM onderwerp

 

Nogmaals bedankt voor je tips en adviezen die ik zeker bewaren zal, maar ik wilde dat ik het onderwerp "compatibility" eerder ontdekt had, want dat bleek de oplossing te zijn voor mijn probleem

Met groet,  John Bontenbal 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.