Ga naar inhoud

Gaming laptop


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

Na bijna 3 jaar is deze laptop wel eens aan vervanging toe.. Dus bij deze...

  • Waarvoor heb je een laptop nodig? -  Gaming, schoolwerk, internet, ...
  • Wat is mijn budget? - tussen de 1000 en 1200 euro 
  • Heb ik een voorkeur voor bepaalde merken? - MSI en BTO, eventueel andere, maar wil toch wel bekend en betrouwbaar merk
  • Heb ik al die nieuwe functies nodig? - USB 3.0, voor de rest denk ik niet direct aan iets. Verlicht toetsenbord is anders ook wel leuk ;) 
  • Welke schermgrootte heb ik in gedachten? Denk dat ik voor een 17 inch scherm ga
  • Heb ik nog randapparatuur nodig? - Neen
  • Heb ik nog overige specifieke wensen? - Liefst niet te dik en niet te zwaar (onder de 3kg), + wil graag dvd lezer/brander (moet niet)
  • Woon je in België of Nederland en heb je een specifieke (web)shop in gedachten? - België

Ik heb wel al eens rondgekeken en deze laptops zijn toch men genre:

MSI (1200 euro)

Het enigste jammere aan deze is dat het 'maar' 8gb ram is, en volgens coolblue niet uitbreidbaar. Alhoewel het volgens bol.com wel uitbreidbaar is (zelfde model). Dus neem ik dan aan dat het wel uitbreidbaar is? 

En dan via bto deze setup gemaakt voor 1215 euro:

Processor en videokaart

1 x 17CL73: 17.3" mat Full HD-scherm met Intel Core i7-6700HQ quad-core en GTX 960M (2.6GHz, max. 3.5GHz)

Koelpasta

1 x Betere koelpasta voor de processor en de videokaart

Geheugenslot 1

1 x 8GB DDR3L (1866MHz), Crucial Performance RAM

Geheugenslot 2

1 x 8GB DDR3L (1866MHz), Crucial Performance RAM

SSD Slot (M.2, SATA of PCI Express)

1 x 120GB Samsung 850 EVO Solid State (SSD) Disk, M.2 (SATA 3.0)

Harddisk / Solid State

1 x 500GB 7200RPM 2.5 inch harddisk

DVD / Bluray drive / Extra disk in Caddy

1 x DVD+/-RW speler en brander 8x - 9mm

Wireless

1 x Bigfoot Killer Wireless-AC 1535 M.2 (802.11ac 2.4/5GHz, 867Mbps) + Bluetooth 4.1

 

 

Wat denken jullie?  Alvast bedankt!

Ewoud

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Ewoud, 

Je hebt inderdaad al een mooi exemplaar gevonden in deze MSI, die is ook overduidelijk de beste keus in deze prijscategorie. Ook jouw samengestelde BTO-laptop is zeker geen slechte keuze. Ik heb daar ook iets samengesteld en kwam aan een gelijkaardig bedrag, inclusief een Windows 10 licentie. 

Wat betreft het totaalpakketje is de MSI wat beter uitgerust. Zo is het ontwerp toch wat strakker - en uitgaand op het uiterlijk is de MSI ook lichter en dunner dan het 17" model van BTO. Verder heb je bij de MSI een beter toetsenbord van SteelSeries en een razendsnelle M.2 die effectief van de verhoogde M.2 snelheid gebruik kan maken - in tegenstelling tot de meeste opties bij BTO. Wel biedt BTO inderdaad meer RAM-geheugen aan. Wat betreft het uitbreiden van het geheugen zal dat inderdaad een foutje van Coolblue zijn. Op de Tweakers productpagina van het Nederlandse exemplaar (met QWERTY toetsenbord, maar verder identiek) staat vermeld dat het geheugen uitbreidbaar is tot 32 gigabyte. Laptopgeheugen kan je vrijwel overal vinden. Nog een handig pluspunt van de MSI is de USB Type C aansluiting: momenteel zie je nog niet veel apparaten met deze aansluiting, maar dat zal in de toekomst enkel maar populairder worden. Zo ben je dus meteen futureproof. :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan hoor. :)

Het RAM-geheugen upgraden is helemaal niet moeilijk, gewoon de achtercover even losschroeven, en het geheugenlatje in de slot klikken. De garantie vervalt niet aangezien je - behalve het klepje - de laptop niet openmaakt. 

In sommige intensieve games kan 16 GB nuttig zijn, maar de prestatiewinst is voorlopig miniem. Voor de meeste games volstaat 8 GB absoluut - al kan meer nooit kwaad natuurlijk. Zolang je niet op ontzettend intensieve ultra-settings gaat spelen, denk ik niet dat je het verschil gaat merken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.