Ga naar inhoud

Windows Vista Update werkt niet meer


woordenboek

Aanbevolen berichten

Sinds eind juni werkt Windows Update niet meer: de 14 geselecteerde downloads worden niet gedownload. Een herstelpunt terugzetten gaat ook niet meer. Ik kan nog wel een herstelpunt selecteren en het herstellen wordt wel gestart, maar na het automatisch opnieuw opstarten krijg ik de melding dat het terugzetten niet is gelukt.
Alle linkjes die ik kan vinden naar Microsoft Fix It lopen helaas dood. De pc werkt overigens nog min of meer normaal, maar een svchost proces blijft constant 50% CPU-capaciteit gebruiken.
In de bijlage een logje van HijackThis, dat ik zojuist gemaakt heb.

Wat is er aan de hand en wat kan ik eraan doen? Jullie deskundige hulp wordt zeer gewaardeerd!

Hartelijke groet,
Woordenboek

hijackthis 2016-07-03.log

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enorm bedankt, Stegisoft. (Had je nachtdienst op het forum :-) ? ) Het is weer prima voor elkaar.

Gisteravond meteen 'even' de beide mappen leeggemaakt; dat duurde iets langer dan gedacht; omdat de map in gebruik was, moest het via de veilige modus, dus een keer extra opstarten. Opnieuw opstarten en vannacht rustig het svchost-proces laten uitrazen. Vanochtend laten zoeken naar updates; vanavond bij thuiskomst was er een indrukwekkend rijtje gevonden. Die lieten zich keurig downloaden en installeren. Opnieuw opstarten en nog een paar updates gevonden en geïnstalleerd. 

Begin volgend jaar zal ik toch maar weer eens gaan kijken naar een nieuwe pc. Deze is nu een jaar of zeven oud en Windows 10 lijkt me iets te zwaar. Tot die tijd kan ik weer vooruit, met dank aan het onvolprezen PC-Helpforum. Super!

Zeer hartelijke groet,
Woordenboek

aangepast door woordenboek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, op deze forum moet je flexibel zijn.

Dus hebben ze mij maar op die dienst gezet.

Zo kunnen ze mij een lompe boer noemen.;)

Volgende keer kan je in service Windows update tijdelijk stoppen en dan de mappen leeg maken en terug Windows update terug starten.

Ik zal deze topic sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.