Ga naar inhoud

gehele regel kopieren


gvanwijk

Aanbevolen berichten

Als in een cel de tekst KOOP of VERKOOP voorkomt met welke formule kan ik dan de hele regel kopieren naar een ander werkblad binnen hetzelfde exceldocument.

Dus:  op werkblad genaamd "exit" moet kolom H gecheckt worden op de woorden KOOP en VERKOOP. Als 1 van die woorden voorkomt moet de REGEL waarin die cel staat gekopieerd worden naar werkblad "overzicht". 

Hoop dat dit kan, scheelt een hoop handmatig werk. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, gvanwijk zei:

Als in een cel de tekst KOOP of VERKOOP voorkomt met welke formule kan ik dan de hele regel kopieren...

je kunt best geen gehele regel (dat zijn 16384 cellen) kopiëren als je er maar 10 of 20 van gebruikt.

Stel dat je een tabel hebt die de eerste 10 kolommen gebruikt en waarvan de gegevens beginnen in rij 2, dan zou je deze macro kunnen gebruiken:

Sub Koop_Verkoop()
Dim x As Integer
Sheets("Overzicht").Columns("a:j").ClearContents
With Sheets("Exit")
For x = 2 To .Range("a" & .Rows.Count).End(xlUp).Row
If Application.Or(.Range("h" & x).Value = "Verkoop", .Range("h" & x).Value = "Koop") Then
.Range("a" & x & ":j" & x).Copy Sheets("Overzicht").Range("a" & Sheets("Overzicht").Range("a" & Sheets("Overzicht").Rows.Count).End(xlUp).Row + 1)
End If
Next x
End With
End Sub

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alpha, bedankt nog voor je antwoord en suggestie! Sorry dat ik niet reageerde! Ik was al erg geholpen met het antwoord op mijn andere vraag, daar zat de meeste tijdwinst. Ik heb deze macro nog even laten liggen, omdat ik maar af en toe  tegen dat probleem aanloop, maar hij staat goed opgeslagen en zal ongetwijfeld goed werken. Dank nog dus! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.