Ga naar inhoud

Probleem met terugplaatsen TimeMachine


Aanbevolen berichten

Enkele dagen geleden is mijn HDD van mijn iMac gecrasht.  Zeer jammer maar gelukkig heb ik een backup via Time Machine lopen op een externe USB schijf dacht ik.

HDD laten vervangen door een SSD (top upgrade) en toen dacht ik van mijn toestel volledig terug te zetten zoals voorheen door de Time Machine te gebruiken.

Echter wanneer ik nu mijn externe USB aansluit ziet de iMac ze nergens, hij herkent de schijf niet. Als ik de schijf insteek begint het lichtje te flikkeren en ik hoor ze draaien (normaal geluid) maar geen weergave op mijn iMac. 

In schijfhulpprogramma ziet hij de mobiele schijf wel zitten maar als ik een schijf-EHBO uitvoer zegt hij dat de schijf niet hersteld kan worden en ik best een backup maak van de schijf.

 

Als ik de schijf aan een windows pc hang, kan ik ze ook niet uitlezen, enkel via het programma HFSEexplorer op window kan ik de schijf wel benaderen. Via deze weg heb ik al enkele foto's die ook op de mobiele schijf stonden kunnen redden, maar ik had toch ook graag de Time Machine kunnen redden... 

Op windows ook het programma Mandrive er al eens op los gelaten om de schijf te proberen herstellen, ook zonder succes, na een bepaalde tijd kleurt het balkje rood...

 

Iemand enig idee hoe ik de Time Machine toch nog kan redden? 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.