Ga naar inhoud

BIOS (UEFI)


Aanbevolen berichten

Ik heb altijd een back-up kunnen maken met Acronis. Of het aan Windows 10 ligt weet ik niet. Sinds W10 heb ik een heel ander BIOS (UEFI) Kan ook komen door dat ik een SSD-schijf er in gezet heb. Ik kon mijn pc niet direct laten opstarten vanaf de CD/dvd-schijf. Ik moest eerst via F12 naar een menu. Hier moest ik in een menu op de CD/DVD ROM-klikken. Vervolgens moet ik de pc weer opstarten en dan start die op de CD/DVD ROM. Als ik de pc dan weer opnieuw opstartte dan ging die vanzelf weer naar Windows.

Ik vond het veel makkelijker om standaard eerst naar de CD/DVD ROM te gaan. Bij een crash kon je dan gelijk een opstartschijf erin doen om de back-up erop te zetten. 

De BIOS van vroeger (blauw scherm) was veel makkelijker en je kon hem dan altijd laten opstarten met je CD/DVD ROM schijf.

 

Nu het probleem.

Als ik op f12 of DEL klik, dan start mijn pc niet verder op. Zo kom ik dus niet in het menu om de CD/DVD aan te klikken en ik geen back-up kan maken m.b.v. een opstartdiskette (Acronis).

Bij het normaal opstarten gaat hij direct door naar Windows 10. (Dat is oké). Ik hoop dat iemand mij kan helpen mijn probleem op te lossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.