Ga naar inhoud

Laptop gestolen; Mail terughalen


Sjef123

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

 

Ik heb een vraagje. Spijtig genoeg is afgelopen week mijn laptop gestolen.

Hedendaags is een laptop onmisbaar tijdens het werk, dus zo ook bij mij.

 

In principe heb ik een back up van mijn bestanden, dus deze heb ik -gelukkig- nog. 

Nu is mijn mail erg belangrijk voor mij, en deze zijn allemaal spoorloos weg.

 

Is er een mogelijkheid dat ik in outlook 2010 mijn -oudere- mails terughaal?

Niet via een back up bestandje van outlook, maar van de server van mijn mailadres.

 

Ik gebruik @kpnmail.nl, misschien handig om te weten ;-)

 

Alvast bedankt!

 

Sjef.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je gebruikt maakt van IMAP blijven de mailberichten op de server staan totdat je ze verwijderd via pc, laptop of smartphone.

Bij POP3 worden normaal de berichten gedownload naar je pc of laptop en blijven ze niet langer op de server staan.

Dus de kans bestaat dat de berichten weg zijn op de server.

 

Als je laptop gestolen is het wel raadzaam om je inloggegevens te veranderen zodat enkel jij bij je mailberichten kan.

Welke berichten kan je nog zien via b.v webmail? En welke berichten heb je terug kunnen binnen halen via het verbinden met de IMAP server?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn inloggegevens zijn reeds veranderd.

Zodra ik op de webmail inlog, zie ik -maar- 25 berichten die het meest recent zijn. 

In mijn outlook krijg ik tot ongeveer 6 weken de mails terug.

 

Op mijn gestolen laptop heb ik wel altijd aangevinkt bij de account instellingen dat berichten pas van de server verwijderd worden

als ik de berichten definitief verwijder uit de map verwijderde items.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Dasle sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.