Ga naar inhoud

Laptop dochter traag en veel ventilatorwerking


Aanbevolen berichten

Op 30-7-2016 om 07:51, kweezie wabbit zei:

De temperatuur is niet overdreven hoog maar bij een minieme belasting mag het toch wat lager zijn.

Hoe lang is het geleden dat de laptop inwendig uitgestoft werd?

Misschien eens naar een technieker brengen voor een grondige poetsbeurt.

 

Volledig mee akkoord na dit verhaal te lezen, CPUtemp ligt vrij hoog miss kan dit helpen http://speedfan.nl.softonic.com/ met dit programma kun je de fansnelheid en de CPUtemp controlleren (en in sommige gevallen indien juiste configuratie op MOBO ook regelen) je kan dus miss op deze manier je fansnelheid proberen te verlagen maar dan wel op voorwaarde dat je de temp regelmatig controlleert (aangeraden is toch onder de70°C te blijven) standaartinstelling in de BIOS is de shutdowntemp van de CPU 90°C 

tevens denk ik ook dat de reden van het hoge CPU gebruik miss ook ligt aan de nogal verouderde setup voor windows 10 te draaien (of heb ik hierbij ongelijk?)

 toch veel geluk en hoop dat dit je ook een beetje verder helpt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Speedfan is inderdaad een handige tool maar het is veiliger om te downloaden van de site van de maker.

Softonic bundelt de installer meestal met andere zaken die je niet nodig hebt en die niet allemaal even veilig zijn.

De link van timov gaat ook niet naar de nieuwste versie.

Je kan de nieuwste versie downloaden bij de maker of bij filehippo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ga ik me toch niet aan wagen aan het aanpassen van de fansnelheid te verlagen, CPU temperatuur controleren is niet iets dat ik mijn dochter v 15 regelmatig zie doen, ze is geen pc held.

Maar Wat Timov schrijft ivm verouderde setup voor windows 10, wat betekent dit en klopt dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-8-2016 om 09:05, dany3 zei:

Maar Wat Timov schrijft ivm verouderde setup voor windows 10, wat betekent dit en klopt dit?

Timov bedoelt hiermee dat je hardware niet meer van de jongste is en dat dat de reden is dat wondows 10 niet vlot draait en waarschijnlijk heeft hij daar wel een punt.

Hoe oud is de laptop eigenlijk?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.