Ga naar inhoud

Canon MG2150 printer


Borki

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb onlangs bovenvermelde printer van een vriend gekregen, maar bij het printen van een tekst, print hij de letters twee of drie keer naast en over elkaar.

En, waar vind ik een gebruiksaanwijzing van deze printer, er zit een fotolade bij, maar ik heb geen idee hoe of waar ik die moet installeren. Ik heb er nieuwe cartridges voor gekocht.

Dank voor uw reactie.

Borki

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat je de printer gaat gebruiken, moet je eerst de software voor die printer installeren. Die software vind je hier: http://www.canon.nl/support/consumer_products/products/fax__multifunctionals/inkjet/pixma_mg_series/pixma_mg2150.aspx?type=drivers&language=&os=WINDOWS 7 (64-bit)

Kies op die pagina het besturingssysteem dat je gebruikt.

Je sluit de printer pas aan wanneer daar tijdens de installatie van de software om gevraagd wordt.

 

Handleidingen voor de Canon Pixma MG2150 kun je hier downloaden: http://www.canon.nl/support/consumer_products/products/fax__multifunctionals/inkjet/pixma_mg_series/pixma_mg2150.aspx?type=manuals&language=

Download daar de Handleiding voor Quick Menu (voor Mac of Windows; ik weet niet wat voor besturingssysteem jij gebruikt)

En ook de uitgebreide handleiding: Gebruikershandleiding voor MG2100 series

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevoeging: ik heb de uitgebreide handleiding voor je printer gedownload. Dat is een exe bestand met de naam emnl_win_mg2100_1_10-mcd-nl.exe

Dubbelklik op het gedownloade exe bestand om het uit te voeren. Daarna komt er een snelkoppeling op je bureaublad met de naam Canon MG2100 series Online handleiding.

Dubbelklik op de snelkoppeling om de handleiding te openen.

Je kunt zowel een automatische uitlijning van de printkop uitvoeren als een handmatige. Begin met de automatische. Wanneer die niet voldoende resultaat oplevert, doe je daarna ook de handmatige uitlijning.

De linker kolom van de handleiding is de navigatiekolom. In onderstaande afbeelding heb ik met pijlen aangegeven hoe je navigeert naar de automatische en de handmatige uitlijning:

 

5794924ae5966-printkop_uitlijnen.png

 

Deze printer is al wat ouder. Een jaar of 5?

Je kreeg hem van een vriend. Vraag eens aan die vriend of de printer bij hem nog wel goed werkte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Porrelaar, ik vind het ongelofelijk tof dat je al die moeite wilt doen.

Ik heb precies volgens de handleiding gedaan, zoals beschreven, voor de automatische printkop uitlijning.

Wanneer dat blad is afgedrukt (zie bijlage), leg ik dat blad met de tekens naar onder met de pijl in de linker bovenhoek. Wanneer ik dan op scan druk wordt dat papier gescand, maar als de scan klaar is krijg ik geen letter U, maar het cijfer 1. Ook als de letter U in het display staat en ik druk op de zwart of color knop, gebeurt er eigenlijk niets, ik hoor een paar geluiden, maar dan gaat het apparaat weer naar cijfer 1.

 

Bij de handleiding staat bij (5) scan het uitlijningsblad om de positie van de printkop aan te passen.

Dan moet ik toch op de scanknop duwen? Maar zoals reeds boven geschreven krijg ik dan het cijfer 1 en niet de letter U. Ik zal het eens handmatig proberen.

Tot straks misschien.

Borki

 

Ik ben hier nog eens terug. Geprobeerd de printerkop handmatig uit te lijnen, maar is niet gelukt, het resultaat is nog altijd hetzelfde. Ik denk dat ik aan een nieuwe zal zitten, jammer van de cartridges.

Bedankt voor alle moeite.

Borki

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.