Ga naar inhoud

Zwart beeld na bios


dnh300

Aanbevolen berichten

Ik heb een pc (coolermaster) van mijn opa gekregen 
Met Windows 10 (de pc is gebruikt maar zo goed als nieuw) ik heb er nog wat spelletjes op gespeeld, de volgende dag ga ik weer naar huis en sluit mijn pc aan via de VGA kabel ik start de pc op je hoort bliepjes de lichtjes van het moederbord branden de ventilatoren draaien de bios geeft wel beeld maar daarna heb ik een zwart scherm de tv geeft een bericht met: (geen signaal via pc) na een paar keer opnieuw opstarten wou ik even de bios in maar dan krijg ik een bericht met een error: 

unknown bios error. Error code =5166 (scroll naar beneden voor een foto) er stond click F1 to continue dus ik klikte op F1 waarna ik gewoon heel kort het opstart scherm zie en daarna weer zwart beeld krijg dus ik wou weer de bios bekijken maar deze keer herkent de computer mijn toetsenbord niet meer dus ik kan de bios niet in (oude toetsenbord aansluiting) toen ik de pc weer eens opnieuw wou opstarten kreeg ik een Windows icoon in beeld met de tekst eronder: automatisch systeem herstel dus ik bleef kijken toen ineens het opstart scherm van de bios weer in beeld kwam daarna weer systeem herstel en zo ging het 30 min door waarna ik maar de pc heb uitgezet.
Ik ben ten einde raad:(
(Met de HDMI kabel gebuurt precies hetzelfde) image.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k ben even op zoek gegaan en vond deze (Duitse) site met twee antwoorden (allebei in dezelfde richting) : http://www.gutefrage.net/frage/hilfe-zum-pc-starten-nicht-mehr-richtig

 

Komt neer op: schroef je kast open, ga op zoek naar de knoopcel die op je moederbord zit en haal die er een tijdje uit. - het ene bericht spreekt van een uurtje - je bios wordt zo gereset - alleen staat er niet bij of die tips geholpen hebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kon je dus in Windows komen (je zag de achtergrond en enkele icoontjes) ?

 

Zo ja kijk eens of je op dat ogenblik op je Windowsknop (links onderaan) kan klikken en kan gaan naar Opdrachtprompt (als administrator).

Zo ja: vul daar eens in msconfig en enter

 

Allemaal in de veronderstelling dat dit allemaal lukt: ga dan eens naar het tabblad Computer Opstarten en klik daar aan Opstarten in Veilige modus en kies voor Minimaal.

 

In de hoop dat het lukt:  dan kan je van daaruit eens een herstelpunt gaan terugzetten - probeer dit alles dus even.

 

Komen er foutmeldingen: vertel welke

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.