Ga naar inhoud

member script hulp


Zilver

Aanbevolen berichten

hoi ik ben al paar dagen aan het zoeken en doen en vind het maar niet mijn probleem is als iemand zich inlogt zou op de plaats van het inlog form informatie moeten komen zoals Welkom 'Gebruiker' user cp link logout ... en als ik dan inlog als admin zou daarby nog de link admin cp moeten komen maar die zou alleen zichtbaar mogen zijn voor de admin ik dus maar heb al verschillende combinaties geprobeert van code maar het lukt me niet iemand een idee?

Mvg Zilver

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
hoi ik ben al paar dagen aan het zoeken en doen en vind het maar niet mijn probleem is als iemand zich inlogt zou op de plaats van het inlog form informatie moeten komen zoals Welkom 'Gebruiker' user cp link logout ... en als ik dan inlog als admin zou daarby nog de link admin cp moeten komen maar die zou alleen zichtbaar mogen zijn voor de admin ik dus maar heb al verschillende combinaties geprobeert van code maar het lukt me niet iemand een idee?

Mvg Zilver

En voor welke software is dat. Want nu is het met de natte vinger dat ik moet raden, maar ik gok:

Ga naar de root van deze pagina ga dan naar incl of include en dan zoek je naar een bestand zoals: themes.inc.php

Verder kan ik je echt niet helpen omdat ik niet voor welke software het is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat Zilver een eigen script heeft gemaakt. Zo niet, is deze informatie nutteloos eigenlijk ;)

maar ik leg het toch eventjes uit

Je moet dan in je userdatabase een kolom erbij plaatsen met 'functie'

daarin laat je dan automatisch de waarde: "user" invullen..

en bij jezelf zet je daar: "admin" in.

je zet dan in de pagina waar deze link moet komen het volgende voor de gewone gebruikers

<?php
$sql_functie = 'SELECT * FROM users WHERE uname="' .$gebruikersnaam. '"';
$result_functie = mysql_query($sql_functie);
while($rec_functie = mysql_fetch_assoc($result_functie)){
    $functie = $rec_functie['functie'];
}

/*
zorg dat $gebruikersnaam opgevraagd wordt door de cookie die geset is bij het inloggen op de pagina.
*/

if($functie == "admin"){
    echo "<a href=\"/admin\">Adminpanel</a>";
}
?>

zo zet hij het knopje "Adminpanel" er niet tussen als je geen admin bent. Je kunt zo ook het adminpanel beveiligen op deze manier.

Misschien heb je er wat aan.

Gr,

Leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.