Ga naar inhoud

Testdisk HDD mft en mft mirror beschadigd.


Charlie Rochester

Aanbevolen berichten

Ik probeerde een interne hdd van een laptop met win 7 erop, extern via usb aan te schakelen, maar dat lukte niet, de schijf was dynamisch. (ik heb dit al eerder geprobeerd met een andere schijf en toen lukte dat wel maar de schijf was standaard.) Dus heb ik geprobeerd (met testdisk) de schijf standaard te maken. Dat is gelukt alleen stond één deel van de schijf op RAW en was het andere deel niet toegewezen. Ik heb de eerste met de 2de samengevoegd, maar de volledige schijf staat nog op RAW.

Dan heb ik met testdisk de boot sector hersteld, en ze zijn nu beiden identiek en beiden ok. (er staat nu, 2x de zelfde schijf. 1) staat er "DRIVE E " (deze komt standaard op "non partitioned media) en 2) de andere staat als "DISK /dev/SDB" , beiden dus 750 GB), maar de schijf staat nog steeds op RAW.

Dan zag ik hestel MFT staan dat deed ik en dan kreeg ik: MFT and MFT mirror are bad. Failed to repair them.

Via een deepscan met testdisk heb ik (denk ik) mijn oude partitie teruggevonden (dit was de enige waar ik de lijst van files kon zien), maar hij was niet groen aangegeven en toen ik deze terug

probeerde te zetten lukte dat niet. Dus door dit, en mede door dat ik mijn gegevens kan zien met "getdataback" wil dit zeggen dat mijn info niet verloren is.

 

Maar wat ik raar vind is dat dit uiteindelijk gebeurd is, ik heb de stappen goed gevolgd.

 

Wat ik liever niet zou doen is de data kopiëren en dan terug zetten, omdat ik vrees (sinds er win 7 op staat) dat niet alle info gekopieerd zal worden en het mogelijk is dat ik

de win7 niet op dezelfde manier als voordien zal kunnen gebruiken. Hier heb ik geen kennis over dus mocht er iemand wat info hierover kunnen geven zou dit tof zijn.

 

Vragen:

1) Kan er mij iemand uitleggen hoe dit is kunnen gebeuren?

2) Kan ik die "master file table" herstellen?

 

 

Voor het moment ben ik bezig, met een partition recovery software, om de oude partitie (de dynamische partitie) te herstellen.

 

Dank, Charlie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ben ik opgelucht, ik heb het zelf kunnen oplossen.

 

Ik ben dus opzoek gegaan naar een partition recovery program, 1x niet succesvol maar 2e maal met EaseUS partition recovery heb ik mijn partitie en

mijn gegevens terug gezien. dan heb ik de partitie hersteld e voila, super. Ik heb zelf 2 vliegen in 1 klap kunnen slaan want bij wonder is de partitie in

standaard blijven staan waarbij ik mijn gegevens nu via externe schijf kan zien.

 

Ik ben enorm tevreden. 10 op 10 voor EaseUS.

 

Charlie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.