Ga naar inhoud

Nieuwe game-pc


bert122

Aanbevolen berichten

  • Waarvoor heb ik een PC nodig? - Gaming, surfgen op internet en gebruiken voor school (Word/Excel documentjes maken en opslaan)
  • Wat is mijn budget? - Redelijk hoog (€1600-€1800)
  • Een merkcomputer of een samenstelling? - Samenstelling, ik dacht aan dit: (doe gerust suggesties) is m' n eerste keer dat ik het doe http://pcpartpicker.com/list/gwQQ6X

    CPU: Intel Core i5-6600K 3.5GHz Quad-core

    CPU Cooler: Corsair H100i

    MOBO: MSI Z170A

    RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB 3000mHz

    SSD : Samsung 850 1TB

    GPU : MSI GTX 970

    Case: Phanteks Enthoo EVOLV

    PSU: Corsair 860W Fully Modular

  • Ga ik overklokken? Geen ervaring mee, hoogstwaarschijnlijk niet
  • Ga ik later upgraden? Misschien, als het nodig is. Hoop niet al te snel :P
  • Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? Cd-lezer denk ik (weet niet of dat kan op met deze case?)
  • Ga ik zelf assembleren? Zelf assembleren
  • Heb ik een besturingssysteem nodig? Windows 10? Home?
  • Ga ik zelf installeren? Zelf installeren
  • Heb ik een voorkeur aan onderdelen? Nope
  • Heb ik nog randapparatuur nodig? Later: Gamingmuis-en toetsenbord
  • Heb ik specifieke wensen? Zo stil mogelijk
  • Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? Belgie: alles zo goedkoop mogelijk kopen dus gang niet echt vast aan iets

 

Groeten

Brent

aangepast door bert122
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Bert, 

 

Ik heb voor je volgende samenstelling gemaakt: Processor, moederbord, geheugen, SSD, harde schijf, DVD-brander, behuizing, voeding, grafische kaart, koeler. Een erg snel en helemaal up-to-date systeem, met snelle Core i5 processor, 16 GB aan snel DDR4 RAM-geheugen, een erg degelijk uitgerust moederbord en een snelle, stille overgelokte variant van de GTX 1070.

 

Verder heb ik rekening gehouden met de keuze voor je behuizing. 500GB als SSD voldoet absoluut, ik heb gekozen voor het absolute paradepaardje van het moment - de 950 Pro van Samsung - die ongeveer vier keer sneller is dan de vorige topmodellen. Verder heb ik wel een 3TB harde schijf bijgstoken, zodat je wat opslagruimte hebt voor games en dergelijke. Als koeler heb ik gekozen voor de X31 van NZXT, een simpele waterkoelingsset. Aangezien je niet gaat overklokken is een duurdere koeler absoluut niet nodig, en de geluidsproductie van de X31 is ook erg beperkt. Verder een stille, efficiënte en modulaire voeding in de RM650 van Corsair. Een legale Windows-licentie ontbreekt in deze lijst, maar kan je hier voordelig aanschaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkele vraagjes:

- Bij het RAM moet ik een DDR4-2133 nemen? want anders komt dit niet overeen met de processor? (i5-6600K) of moet ik hier geen rekening mee houen?

- Zou ik gaan voor een zwaardere voeding? Moest nadien willen uitbreiden/ upgraden? (100 euro verschil met een 860 versie :), of is dit het niet waard?)

- De bijgeleverde fans in de case voldoen ? (ik was aan het twijfelen..)

 

Heel erg bedankt!  (als er nog vragen zijn zal ik ze stellen)

Ik zal een foto delen van wat het is geworden (is trouwens men eerste build) ;)

Weet u toevallig ook een goedkope antistatische mat en armband? (Voor alletwee samen kom ik op 80 euro? volgens mij kan dit goedkoper?

 

Brent

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Bert, 

 

Leuk dat het je eerste build is! Maakt het enkel nog maar spannender en leuker. :)

 

- Over de RAM-snelheid hoef je je geen zorgen te maken, zolang de latjes van het DDR4 type zijn zullen de processor en het geheugen automatisch op elkaar afstemmen.

- De 650M-voeding die nu in de samenstelling zit is ruim voldoende, zelfs met het oog op uitbreiden naar de toekomst. Je kan nog gerust een tweede GTX 1070 en extra harde schijven insteken bijvoorbeeld. Enkel als je eraan denkt om in de toekomst met 3 videokaarten of ontzettend veel harde schijven te werken, zou ik een iets sterkere voeding nemen.

- De casefans zijn van prima kwaliteit en zullen zeker voldoen.

 

Een anti-statische mat is helaas vrij duur, en bovendien ook moeilijk te krijgen. Op Amazon.de vind ik een paar goedkopere matten terug, maar dat kan wel een tijdje duren vooraleer het in België toekomt. Op Alternate vind ik ook nog deze set terug van €60. Zelf heb ik eerlijk gezegd nog nooit een anti-statische mat gebruikt om een systeem te assembleren. Gewoon even jezelf ontladen een aan radiator voor de assemblage, en de assemblage van de CPU, het geheugen en het moederbord kan je op de de anti-statische verpakking van het moederbord doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, bert122 zei:

 

 

Ok, voldoet een stuk karton ook of niet? Ik zal me een antistatisch bandje aanschaffen, zijn niet zo duur

 

 

Goh, de combinatie van een antistatisch bandje én het assembleren op de verpakking van het moederbord is ruim voldoende. Je kan dit uiteraard ook doen op de doos van het moederbord zodat je toch een wat stevige basis hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.